ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Familia Tudor din judeţul Buzău a investit 3 milioane de euro într-o fabrică de procesare a fructelor şi legumelor. „Problema este desfacerea“

15.10.2023, 12:10 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Fabrica din Verneşti (judeţul Buzău) realizează peste 30 de tipuri de produse, de la conserve din fructe şi legume până la sucuri în mai multe tipuri de ambalaje.

Familia Tudor a intrat în domeniul agricol acum mai bine de zece ani, atunci când pe terenul pe care voiau să-şi construiască o casă au început să cultive mure, zmeură, căpşuni şi să aibă 1.000 de pomi fructiferi.

Pentru că producţia de fructe a început să crească şi nu reuşeau să vândă toată cantitatea s-au decis să construiască o fabrică de procesare de fructe în prima fază, iar apoi de legume. Fabrica din Verneşti (judeţul Buzău) realizează peste 30 de tipuri de produse, de la conserve din fructe şi legume până la sucuri în mai multe tipuri de ambalaje.

„Am început procesarea în urmă cu aproximativ un an. (...) E o mare provocare din mai multe puncte de vedere. Nu suntem foarte cunoscuţi şi e nevoie de timp până când produsele noastre ajung pe piaţă. Sunt multe produse pe piaţă cu preţuri mici. Noi acum avem preţuri de promovare, care sunt mult sub valoarea produselor, dar vrem să mergem aşa o perioadă ca oamenii să încerce, să ia produsul şi să simtă gustul“, a povestit Dana Tudor, cofondatoarea Fermei Tudor, în cadrul emisiunii ZF AGROPOWER, un proiect susţinut de Banca Transilvania. În prezent, Ferma Tudor cultivă aproape şase hectare în total, dar achiziţionează legume şi fructe şi de la producători din zonă. „Am achiziţionat anul trecut foarte, foarte multe legume şi fructe. Am mers la început foarte bine, după care iar am ajuns la desfacere. Noi acum avem depozitele pline cu produsele noastre. Avem în jur de 30 de tipuri de produse.(...) Intenţionăm să facem degustări şi în alte oraşe şi la anumite magazine unde produsele noastre se regăsesc, pentru că au început să meargă produsele şi în alte zone, spre Brăila, Constanţa, Braşov. Oamenii o să le vadă la raft cu eticheta Ferma Tudor, în special în magazinele cu specific tradiţional“, a mai spus antreprenoarea. Echipa Ferma Tudor înseamnă acum 42 de oameni şi Dana Tudor spune că au angajat şi un specialist în vânzări.

În fabrica de procesare, antreprenorii au investit circa 3 milioane de euro, investiţie susţinută şi din credite şi fonduri AFIR. „Avem şi un laborator de cercetare nutriţională.  Încă nu am reuşit să-l punem în funcţiune pentru că ne mai trebuie încă 100.000 de euro pentru partea de laborator. Ne punem speranţe şi în acest laborator, pentru că acolo dorim să facem nişte produse care să fie produse medicament. Ne gândim să facem şi batoane, capsule mici cu gemuri pentru hoteluri, să folosim şi plante cu efect terapeutic“. Dana Tudor spune că un ajutor real în intrarea în magazine a fost Casa Unirea, produsele Fermei Tudor intrând pentru o perioadă în reţeaua de magazine Penny.

Antreprenoarea mai adaugă că nu exclude pe viitor intrarea în alte reţele de magazine, însă spune că preţurile oferite sunt mici, sunt  preţuri la care îşi pot acoperi doar costurile cu borcanele.

„Toată lumea ne vrea produsele, dar ne vrea produsele la preţuri la care să ne scoatem borcanul. Nu e corect faţă de noi, faţă de munca noastră şi trebuie să rezistăm. Însă, de când am angajat un om specializat în vânzări a reuşit să ducă produsele noastre în câteva zone ale ţării. O să insistăm pe partea magazinelor tradiţionale, a băcăniilor“. Dana Tudor crede că este prioritar sa procesăm fructele şi legumele româneşti, nu pe cele din afara ţării pentru că de multe ori produsele venite în România nu sunt conforme, însă crede că acest lucru ţine şi de conştiinţa omului şi atenţia lui spre sănătate, pentru că nu suntem atenţi la ce mâncăm. „Spunem că economisim bani, dar de fapt ajungem să ne îmbolnăvim şi să dăm bani pe medicamente şi să trăim în durere“. Gama Rec Serv, compania care deţine fabrica de conserve, a avut în 2022 o cifră de afaceri de aproape 3 milioane de lei, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny