ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Familia Popa din judeţul Iaşi a lansat în 2021 brandul de lactate de capre Pui de Drag şi acum vrea să investească 2 mil. euro în creşterea fermei şi a producţiei

31.08.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Ionuţ Popa şi familia lui au cumpărat primele capre în 2018, la cinci ani după ce au intrat în domeniul agricol, dorind să le ofere copiilor produse fabricate în propria gospodărie. Însă, ulterior, ceea ce la început părea doar o pasiune s-a transformat într-o afacere şi un brand - Pui de Drag - care astăzi este disponibil la nivel naţional.

„Acum avem în jur de 200 de capre. În primă fază am avut doar cinci, dar treptat am crescut efectivele. La început vindeam laptele şi lactatele la rude, la cunoştinţe, iar apoi am început să ne promovăm pe reţelele de socializare şi să livrăm în Iaşi“, a povestit Ionuţ Popa, cofondator al Azolact, producătorul brandului de lactate de capră Pui de Drag. Brandul a luat naştere practic în 2021 şi ideea a venit odată cu dorinţa familiei ca produsele să fie diferenţiate de consumatori. Sub brandul Pui de Drag, Azolact produce lapte, şac, chefir, cremă de brânză, brânză maturată, urdă, dar şi alte specialităţi.

„Noi ne ocupăm de tot lanţul, de la producţia vegetală, la creşterea caprelor, la procesarea laptelui, livrare şi cred că asta ne diferenţiat în piaţă şi din acest motiv vom continua aşa, chiar dacă la început părea cam imposibil să reuşim“, a mai povestit Ionuţ Popa, care lucrează şi 90 de hectare de teren. Antreprenorul adaugă că până acum nu a accesat fonduri europene pentru dezvoltare şi a fost o provocare să găsească mereu resursele financiare pentru a creşte activitatea.

„Am creat singuri produsele, am testat foarte multe reţete, variante, până am ajuns la produsele pe care apoi le-au consumat şi clienţii (...). Încă de la început am vrut să ne orientăm către clientul final şi am învăţat încă de la început cum ne putem promova şi cum putem ajunge la oameni. Dar am considerat că este bine să avem şi produsele în anumite magazine pentru că sunt oameni care preferă să meargă şi să cumpere de acolo“. Astfel, produsele Pui de Drag sunt disponibile atât prin comandă online, cât şi în băcănii din Iaşi, Bucureşti, Râmnicu Vâlcea, Arada şi Bacău.

„Cam 60-70% din produse le trimitem în ţară, iar restul în Iaşi. Avem clienţi care încă de la început comandă constant de la noi şi sunt clienţi fideli, dar avem şi clienţi noi şi vedem că numărul de clienţi tot creşte“, a menţionat Ionuţ Popa. De altfel, pe lista familiei Popa este şi un proiect de investiţii în dezvoltare.

„Ne dorim să creştem numărul de capre cu încă 500 şi să construim un spaţiu de procesare cu toate echipamentele necesare pentru a reuşi să procesăm tot laptele pe care îl vom obţine de la capre. Şi atunci cred că va fi nevoie să intrăm şi în magazine mai mari pentru a putea vinde toată producţia“, a spus antreprenorul. Astfel, Azolact are în plan investiţii de 2 milioane de euro, sumă pentru care vrea să obţină fonduri europene.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny