ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Andrei Severin, Piaţa Artizante, o piaţă deschisă în noiembrie şi care a atras 22 de producători locali: Am investit 1,5 milioane de euro, dar nu urmăresc o returnare a investiţiei în viitorul apropiat. Piaţa Artizante se află în Păuleşti, la câţiva km de Ploieşti, şi are o suprafaţă de 2.000 mp

09.01.2024, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Andrei Severin a văzut acest model de piaţă în Danemarca şi a atras în piaţă producători de lapte, carne, pâine, legume şi dulciuri.

Andrei Severin, un antre­pre­nor cunoscut în special în businessul de producţie a cosmeticelor destina­te sectorului hotelier, prin Cahm Europe, a investit 1,5 milioane de euro într-o piaţă în Păuleşti (jud. Pra­hova) unde a atras 22 de producători de lactate, carne, pâine, dar şi legume.

„Clădirea are 2.000 mp şi con­cep­tul principal al pieţei este de pro­ducători artizanali. Şi în această zo­nă am observat că rămâne o calitate superioară a produselor. Aici sunt flu­xuri de alimentare foarte bine de­fi­­ni­te, adică avem rampe de descăr­cat camioane, descărcat dube, avem filtre sanitare, lucruri pe culoare de alimentare civilizate, lucruri pe care noi le-am pus la dispoziţie artizani­lor din această piaţă“, a povestit Andrei Severin în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania. În cadrul pieţei se află producători precum Miez, care a relocat aici brutăria din centrul Bucureştiului, Lăptaria Bucur (lac­tate), Delicatese din Poiana Fermecată (conserve din fructe şi legume), Jerusalem Brothers (restaurant), Ultra Greens (legume, fructe, salate), Moritz Eis (îngheţată), Zimbria (pro­duse din carne) etc. În total, în piaţă sunt 22 de companii.

„Sunt câteva zone rămase încă libere. Este o zonă de peşte pe care nu am deschis-o de la început. Mai există încă o zonă unde ne mai dorim un restaurant, dar tot aşa, de specialitate şi mai avem şi o zonă de deci sunt cel puţin trei spaţii disponibile în momentul de faţă“, a precizat antreprenorul. Până acum, investiţia în Piaţa Artizante s-a ridicat la 1,5 milioane de euro.

„Nu urmăresc o finalitate apropiată a acestei returnări a investiţii. Întotdeauna partea financiară este importantă, însă cred că sufletul pe care îl pui într-un business e mult mai important şi aşa creezi valoare unui business. Aşa că văd lucrurile pe termen mediu şi lung şi cred că aceasta va fi cheia succesului în cazul nostru“. Andrei Severin mai spune şi că zilele cu mult trafic în piaţă sunt cele din weekend, însă menţionează că a văzut persoane care au venit de 5-6 ori pe lună la cumpărături. Cât despre deschiderea unei pieţe în alt oraş, antreprenorul spune că deocamdată nu se gândeşte la o nouă locaţie.

„Numele cu siguranţă l-aş păstra pentru că mi se pare că este extraordinar de ofertant. (...) Am avut anumite cereri şi de franciză în momentul de faţă. După şase luni, un an de zile putem să putem să oferim acest know-how. Nu spun că deţinem adevărul suprem, spun doar că îmbunătăţim cumva un drum“.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny