♦ Andrei Severin a văzut acest model de piaţă în Danemarca şi a atras în piaţă producători de lapte, carne, pâine, legume şi dulciuri.
Andrei Severin, un antreprenor cunoscut în special în businessul de producţie a cosmeticelor destinate sectorului hotelier, prin Cahm Europe, a investit 1,5 milioane de euro într-o piaţă în Păuleşti (jud. Prahova) unde a atras 22 de producători de lactate, carne, pâine, dar şi legume.
„Clădirea are 2.000 mp şi conceptul principal al pieţei este de producători artizanali. Şi în această zonă am observat că rămâne o calitate superioară a produselor. Aici sunt fluxuri de alimentare foarte bine definite, adică avem rampe de descărcat camioane, descărcat dube, avem filtre sanitare, lucruri pe culoare de alimentare civilizate, lucruri pe care noi le-am pus la dispoziţie artizanilor din această piaţă“, a povestit Andrei Severin în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania. În cadrul pieţei se află producători precum Miez, care a relocat aici brutăria din centrul Bucureştiului, Lăptaria Bucur (lactate), Delicatese din Poiana Fermecată (conserve din fructe şi legume), Jerusalem Brothers (restaurant), Ultra Greens (legume, fructe, salate), Moritz Eis (îngheţată), Zimbria (produse din carne) etc. În total, în piaţă sunt 22 de companii.
„Sunt câteva zone rămase încă libere. Este o zonă de peşte pe care nu am deschis-o de la început. Mai există încă o zonă unde ne mai dorim un restaurant, dar tot aşa, de specialitate şi mai avem şi o zonă de deci sunt cel puţin trei spaţii disponibile în momentul de faţă“, a precizat antreprenorul. Până acum, investiţia în Piaţa Artizante s-a ridicat la 1,5 milioane de euro.
„Nu urmăresc o finalitate apropiată a acestei returnări a investiţii. Întotdeauna partea financiară este importantă, însă cred că sufletul pe care îl pui într-un business e mult mai important şi aşa creezi valoare unui business. Aşa că văd lucrurile pe termen mediu şi lung şi cred că aceasta va fi cheia succesului în cazul nostru“. Andrei Severin mai spune şi că zilele cu mult trafic în piaţă sunt cele din weekend, însă menţionează că a văzut persoane care au venit de 5-6 ori pe lună la cumpărături. Cât despre deschiderea unei pieţe în alt oraş, antreprenorul spune că deocamdată nu se gândeşte la o nouă locaţie.
„Numele cu siguranţă l-aş păstra pentru că mi se pare că este extraordinar de ofertant. (...) Am avut anumite cereri şi de franciză în momentul de faţă. După şase luni, un an de zile putem să putem să oferim acest know-how. Nu spun că deţinem adevărul suprem, spun doar că îmbunătăţim cumva un drum“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE