ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Adrian Udrea, producătorul brânzei maturate de la Meşendorf: Am făcut un produs premium, care se găseşte în catităţi mici. Producem 2.000 de kg de brânză pe an

20.10.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Familia Udrea s-a mutat  din Bucureşti în Meşendorf (jud. Braşov) în urmă cu cinci ani când a cumpărat o casă şi a renovat-o şi l-a convins pe Adrian Stoian, fermier local, să dea valoare adăugată laptelui colectat şi să îl transforme împreună în brânză maturată.

„Am investit împreună într-un atelier de brânză maturată, am făcut un beci subteran pentru maturare. Noi prelucrăm 600 litri pe săptămână în perioada verii şi 300 de litri pe săptămână iarna. În 2019 am început să facem brânză după ce am dotat atelierul. Am făcut un curs la Gheorghieni cu un maestru brânzar elveţian“, a povestit Adrian Udrea, producător al brânzei maturate de la Meşendorf, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania. El spune că în total, producţia de brânză a atelierului este de circa 2.000 de kilograme pe an.

Antreprenorii au deschis şi un punct gastronomic local în Meşendorf 65 şi o pensiune în Criţ şi se numeşte Critz Cross. Brânza maturată de Meşendorf se regăseşte atât în cele două locaţii, dar şi în băcănii restaurante din Capi­tală de exemplu şi este prezent la târgul Revino Gourmet, cea mai importantă iniţiativă de promovare a brânzeturilor româneşti. 

Adrian Udrea spune că nu intenţionează să intre în supermarketuri pentru că nu are o capacitate de producţie atât de mare. În plus, vrea să menţină producţia la nivel artizanal. „Noi nu putem să să producem atâta brânză câtă cer marile magazine. Producţia noastră este de două mii de kilograme pe an. Practic o dăm în băcănii şi restaurante. Cei mai mari şefi din România au venit şi au gustat brânza asta aici şi au văzut cum se face, unde se face, cum miroase, care e laptele din care se face. Noi facem brânza din lapte nepasteurizat şi suntem mândri de asta. Am făcut un produs premium care se găseşte în cantităţi mici“. Antreprenorul speră să crească consumul de brânză maturată, mai ales că în ultimii ani au apărut pe piaţă tot mai multe produse artiza­nale. „Noi suntem un producător foarte mic, avem o masă de clienţi stabilă, încercăm să creştem şi să intrăm şi în alte băcănii sau restaurante“, a mai spus Adrian Udrea.

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny