ZF Agrobusiness

ZF Agropower 2021. Vlad Popescu, CEO Norofert: Ne interesează culturile ecologice, iar în următorii ani ne dorim să extindem suprafeţele

08.03.2021, 10:30 Autor: Florentina Niţu

Norofert Group, producător de inputuri agricole organice, precum îngrăşăminte, produse fitosanitare şi tratamente foliare, care a cumpărat recent o fermă de 1.000 de hectare în judeţul Teleorman, suprafaţă pe care vrea să o convertească în sistem ecologic, are în plan să parieze pe această nişă în următorii ani, a cărei potenţial de dezvoltare este mare şi datorită iniţiativelor politice pre­văzute în Pactul Verde European.

„Este o linie de business pe care vrem să o dezvoltăm în următorii ani. Va fi complementară cu hardcore businessul nostru. O vom transforma într-o fermă eco­logică, dar o vom folosi şi ca hub logistic pentru tradingul de cereale, care vine mână în mână cu vânzarea de inputuri. Vrem să fim un business integrat şi ne interesează culturile ecologice, iar în următorii ani ne dorim să extindem suprafeţele pe care le vom lucra“, a spus Vlad Popescu, CEO al Norofert, în cadrul emisiunii ZF Agropower, susţinută de Banca Transilvania.

El consideră că Pactul Verde European va impulsiona şi va duce la creşterea suprafeţelor cultivate în sistem ecologic în Europa şi în România. În prezent, în România se cultivă în sistem ecologic circa 400.000 de hectare şi sunt aproximativ 6.600 de pro­ducători ecologici certificaţi, conform datelor statistice.

În 2021, Norofert va învesti într-o linie nouă şi de mare capacitate de îngrăşăminte de sol, cu o tehnologie mai aparte, care, speră Vlad Popescu, va aduce un mare plus de venituri. Totodată, compania va investi în extinderea liniei de producţie de microorganisme pentru agricultura ecologică, pentru că au crescut comenzile şi vrea să dezvolte această latură.

Compania mai intenţionează să dezvolte capacităţi de încărcare barje la Dunăre pentru businessul său de trading cu cereale ecologice şi are în vedere realizarea unor investiţii de modernizare şi mărirea capacităii de stocare, extinderea terenului arabil până la 2.000 de hectare şi transformarea unei părţi din fermă în instalaţie de testare a produselor Norofert.

Investiţiile totale trec de un milion de euro şi ar urma să fie finanţate parţial prin mecanisme bursiere şi parţial prin fonduri proprii. Norofert Group este o companie listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti şi are o capitalizare de piaţă de 215 milioane de lei. 

„N-am ales noi bursa, ne-a ales bursa pe noi. Nu ne trecea prin cap să ne listăm, ci chiar aveam discuţii cu un fond de investiţii pentru finanţare, dar acum cred că este cea mai bună decizie pe care am luat-o (listarea la bursă - n. red.). Finanţarăile prin instrumentele pieţei de capital sunt mult mai simple şi îţi permit o dezvoltare accelerată“, a explicat Vlad Popescu.

El afirmă că a învăţat foarte multe în timpul procesului de listare, iar „încrederea investitorilor te obligă să fii transparent, să ai proiecte viabile, să procedezi cu precauţie atunci când vrei să faci investiţii şi să îţi respecţi promisiunile“.

Compania a avut în 2019 o cifră de afaceri de circa 13,5 mil. lei, în creştere faţă de anul anterior, iar în acest an reprezentanţii businessului se aşteptă ca trendul ascendent să fie păstrat.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny