ZF 24

ZF Live. Fabiola Hosu, proprietara grădiniţei şi şcolii Questfield: Odată cu evoluţia tehnologiei, nu mai există generaţia cu cheia de gât, ci cu tableta în mână

Autor: Simona Tatu

03.06.2017, 15:31 1754

Fabiola Hosu, proprietara grădiniţei şi şcolii Questfield, consideră că generaţiile de copii nu s-au schimbat, singurul lucru diferit este mediul în care ei învaţă.

„Generaţiile de copii au rămas aceleaşi, speci­ficităţile sunt aceleaşi, ceea ce s-a schimbat pentru ei este contextul de învăţare. Odată cu tehnologia, s-au schimbat instrumentele de învăţare, nu mai sunt generaţia cu cheia de gât, ci cu tableta în mână. Toate instrumentele la care ei au acces, de la tabletă la calculator, la laptop, le dă o perspectivă asupra mai multor realităţi. Generaţiile actuale sunt mai dinamice şi vin cu etichete psihologice precum deficit de atenţie, hiperactivitate, sedentarism, care altădată nu existau“, a declarat Fabiola Hosu în cadrul emisiunii ZF Live. În cadrul şcolii şi grădiniţei învaţă în jur de 100 de copii.

Cursurile în cadrul grădiniţei şi şcolii Questfield variază în funcţie de complexitate de la 550 de euro (2.500 lei) până la 775 de euro (3.500 de lei) pe lună.

În contextul acesta al tehnologiei, copiii au învăţat să primescă lucrurile imediat şi nu mai au o noţiune corectă a timpului şi a realităţii.

„E foarte greu în acest moment să te adaptezi la acest tip de copil, ei primesc lucruri instant, îşi fac prieteni pe Facebook instant, funcţionează cu recompense imediate şi tot acest context al lor le creează un context de învăţare rapid.  Noi trebuie să le arătăm că avem nevoie de timp, să le arătăm că prieteniile se creează în timp, că îţi ia timp mult să citeşti o carte grea, că îţi trebuie răbdare să faci greşeli ca să ajungi până într-un anumit punct“, a explicat Fabiola Hosu.

Ea mai consideră că a cunoaşte mai multe limbi străine reprezintă un atu şi că o limbă străină ajută la dezvoltarea copiilor.

„A vorbi mai multe limbi străine este un atu. E clar că o limbă străină schimbă arhitectura creierului unui copil, cu cât limbajul este mai complex, cu atât mintea este mai complexă.  În şcoala primară se poate introduce chiar şi o a treia limbă străină. Un copil cu cât are mai multe perspective, cu atât va avea o gândire mai structurată.“

În România grădiniţa nu este privită ca un mediu din care copiii învaţă şi care îi pregăteşte pentru experienţele viitoare, mai punctează Fabiola Hosu.

„Este dovedit ştiinţific faptul că succesul şcolar ulterior este influenţat de numărul de ani pe care copilul i-a petrecut în grădiniţă. La trei ani copiii ar trebui să meargă la grădiniţă. Noi nu am ajuns în punctul în care să realizăm necesitatea lui imperiosă pentru tot ceea ce înseamnă succesul şcolar de mai târziu.“

În ceea ce priveşte părinţii de astăzi, ei vor să se implice, vor să înveţe să fie părinţi mai buni şi vor să le acorde copiilor lor tot ceea ce au nevoie.

„Părinţii vor să le dea copiilor lor tot ceea ce au ei nevoie, culmea este că aceşti copii au nevoie de părinţii lor, cel mai autentic model de învăţare este părintele însuşi.  Părinţii de astăzi doresc să se implice, încearcă să facă lucrurile aşa cu trebuie, sunt mai deschişi să facă lucruri împreună cu copiii. Se duc la cursuri de parenting pentru a fi cea mai bună versiune de părinte pentru copiii lor. Cred că cel mai bun lucru pe care îl putem face pentru copiii nostri este să învăţăm mai mult“, a mai spus Fabiola Hosu, în cadrul emisiunii ZF Live.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO