ZF 24

Zapp critica dur ANC: operatorii mici sunt reglementati mai aspru

28.01.2009, 14:47 19

Telemobil, compania care opereaza reteaua de telefonie mobila Zapp, a criticat dur noua varianta a planului de reducere a tarifelor de interconectare prezentata de Autoritatea Nationala pentru Comunicatii, sustinand ca documentul favorizeaza acum Orange si Vodafone. Zapp sustinuse prima varianta a planului, prezentata de ANC in noiembrie 20085.

“Din punctul de vedere al Telemobil S.A., reducerea tarifelor de interconectare este, ca principiu, benefica pentru piata de telefonie (stimuland competitia) cu conditia sa se faca la nivel de costuri pentru toti operatorii de pe piata. In forma prezenta, aceasta decizie este benefica exclusiv celor 2 operatori mari, care fiind in imposibilitatea de a mai realiza aceleasi profituri din serviciile de interconectare, au fost ‘recompensati’ de autoritate prin posibilitatea reducerii costurilor fara sa le afecteze profitul. Constatam cu parere de rau ca ANC nu a aplicat prevederile obligatorii din ordonanta 34/2002, conform careia tarifele de interconectare trebuie reglementate numai in anumite situatii si tinand cont exclusiv de costurile unui operator”, a declarat Carmen Lazar, manager Corporate Affairs al Zapp.

“In cazul de fata pentru a putea gasi o solutie in vederea reglementarii tarifelor operatorilor mici s-a dat prioritate unor recomandari, fara valoare juridica, emise la nivelul unor grupuri de lucru si fara sa se tina cont de prevederile imperative ale legislatiei romanesti si europene aplicabile. Or aplicarea deciziei in forma actuala face ca operatorii cu cota de piata mult mai mica sa fie supusi unui proces de reglementare mult mai aspru decat in cazul reglementarii initiale a celor 2 mari operatori. Acest lucru este evident si din faptul ca panta de ajustare a tarifelor de interconectare pentru cei 2 mari operatori a fost de 4 ani, pe cand in cazul operatorilor mici aceasta a fost redusa la 1 an”, a adaugat ea.

Pe de alta parte, Orange si Vodafone au criticat si noua forma a planului ANC, sustinand ca acesta favorizeaza companii care opereaza de zece ani pe piata fara a avea tarifele reglementate.