Analiză

Vara timpurie mareste cu 80% conturile producatorilor de cosmetice de protectie solara

09.07.2007, 18:01 47

Pentru companiile cu o activitate sezoniera, care de regula ruleaza 80% din businessul unui an in aceste luni, este momentul lansarilor de noi produse si promotii pentru a-si adjudeca o felie cat mai mare dintr-o piata "pe val".
Vara timpurie din acest an se resimte insa la fel de puternic si in contul companiilor care produc sau distribuie cosmetice de protectia solara. Piata de profil, inca imatura in Romania, este disputata atat de producatorii locali, cat si de numele grele din domeniul cosmeticii internationale.
Plasarea produselor de protectie solara se face incepand cu luna aprilie, insa vanzarile in magazine sunt semnificative incepand cu lunile iunie-iulie, potrivit jucatorilor din piata. In septembrie incep deja retururile din piata.
"S-a modificat pattern-ul de sezonalitate fata de anii trecuti, perioada de vara incepand practic in mai, asadar, vanzarile de produse solare incep cu luna mai si ajung sa atinga un nivel de maxim intre 15 iunie si 31 august", spune Roxana Minculescu, director de achizitii al retelei de farmacii Help Net, unul din principalii jucatori din domeniu.
Potrivit datelor Euromonitor citate de catre reprezentantii Gerocossen, unul dintre producatorii din domeniu la nivel mondial, piata cosmeticelor solare reprezinta sectorul cu cea mai dinamica crestere din categoria generala de cosmetice si produse de toaleta. Trendul, spun reprezentantii Gerocossen, este similar si in Romania, datorita "mediului puternic concurential pe aceasta categorie caracterizat printr-un grad de comunicare ridicat si un numar de lansari impresionant de produse noi din partea producatorilor locali si a jucatorilor internationali".
"Piata cosmeticelor pentru protectia solara din Romania, asemanatoare in multe privinte pietelor din Europa de Est, este in primul rand o piata caracterizata printr-o imaturitate a consumatorului la nivel de educatie si informare privind necesitatea protejarii contra radiatiilor UV pe perioada verii si nu numai", a spus Andreea Sas, director de marketing al Gerocossen.
Cu toate acestea, pe masura cresterii ofertelor, au crescut si exigentele pe care consumatorii le au vizavi de aceste produse.
"Suntem deja convinsi, si vanzarile continua sa confirme, ca se vor folosi mai multe produse de protectie solara in comparatie cu anul trecut. Atat extinderea sezonului estival, cat si gradul mai ridicat de informare a populatiei asupra nocivitatii expunerii fara protectie solara efectiva au contribuit la cresterea vanzarilor pe acest segment", a explicat Gabriela Popa, chief accountant al Cosmetics Oriflame Romania.
In cadrul retelelor de farmacii, aproximativ 20% din cifra de afaceri anuala este generata de vanzarile de produse cosmetice si dermatocosmetice. In aceasta perioada, vanzarile de produse solare reprezinta circa 40% din totalul vanzarilor de cosmetice.
"Vremea caniculara, dar si promotiile pe care le-am pregatit pentru clientii nostri pe acest segment conduc la estimarea ca vanzarile la produsele de protectie solara/plaja vor fi cu 80% mai mari decat in perioada similara a anului trecut", a spus Roxana Minculescu de la Help Net.
Ea a precizat ca alte categorii de produse cu cresteri considerabile in aceasta perioada sunt produsele de epilat, ingrijire picioare, geluri de dus, deodorante sau produse de protectie impotriva intepaturilor de tantari.
"Este cu siguranta anul autobronzantelor. Zilele insorite si calduroase au debutat cu mult inaintea perioadei obisnuite si i-au "obligat" pe cei care tin la aspectul lor sa gaseasca alternativa potrivita pentru a scapa de pielea palida de peste iarna, fara sa se expuna la soare sau solar. Autobronzantele, de corp sau fata, lotiuni treptate sau nuante mai tari, s-au dovedit a fi alegerea multora dintre consumatorii nostri", a spus Minculescu. Dependenta de evolutia vremii, piata cosmeticelor de protectie solara a manifestat o tendinta de crestere mai puternica pe segmentul produselor cu factor de protectie mare, tendinta estimata de principalii jucatori sa se mentina si in acest an.
"In ultimii ani s-a vazut clar in vanzarile produselor noastre o tendinta de crestere a interesului pentru produsele cu factor de protectie mare, asa ca si anul acesta previzionam vanzari mai mari la produsele cu SPF (factor de protectie - n.red.) peste 25", a spus Andreea Cremenescu director de marketing al Elmiplant.
Pentru Oriflame, anul 2006 a adus vanzari de 0,5 mil. euro pentru produsele de protectie solara, cu o crestere accentuata pentru produsele pentru copii si pentru cele de protectie anti-aging.
Pe de alta parte, numai vanzarile din timpul verii au adus vanzari de 0,5 mil. euro pentru Elmiplant.
"Datorita faptului ca in sezonul 2006 am relansat gama pentru protectie solara Elmiplant si am lansat o gama noua, pe segmentul economic, Sombrero, vanzarile in volum au crescut in 2006 fata de 2005 cu 70%", a spus Andreea Cremenescu.
Si in cazul Gerocossen vanzarile sunt sensibil mai mari de la un an la altul, in 2006, spre exemplu, fiind cu 80% mai mari comparativ cu perioada similara a anului trecut pe acest segment. Reprezentantii companiei se asteapta ca ritmul de crestere sa se mentina si in acest an.
"Estimarile companiei privind cresterea vanzarilor in sezonul 2007 pentru produsele solare Gerocossen si El Sol sunt optimiste si vizeaza o crestere a unitatilor vandute de pana la 70-80% fata de anul trecut", a spus Andreea Sas de la Gerocossen.
In ceea ce priveste vanzarile de produse de protectie solara realizate de Oriflame Romania intr-un an, 85% sunt generate in perioada mai-octombrie.
In urmatorii ani va continua tendinta de maturizare a gusturilor consumatorilor care vor dori produse cu beneficii cumulate.
In cadrul farmaciilor Help Net exista un stand dedicat produselor solare, dar si promotii anuntate in-store. Cele mai vandute produse din aceasta categorie din cadrul farmaciilor Help Net sunt Programme Solaire, Botega Verde Sun, Nivea Sun.


Piata cosmeticelor solare pentru bebelusi
Valoarea pietei a fost de 475.000 lei
(135.000 euro) in 2006, cu 94% mai mult comparativ cu 2005;
n Primele cinci branduri, Nivea, Avene, Garnier, Elmiplant, Infinite, concentreaza 92,2% din piata;
Primii cinci producatori, dupa cota de piata, sunt BDF Germania, Laboratoarele Dermatologice Avene, Garnier France, Elmi Prodfarm SRL, Chicco Italy;
La nivelul anului 2006, 62,7% din vanzarile de cosmetice solare pentru bebelusi se derulau prin intermediul supermarketurilor si al hipermarketurilor;
Pe segmente, vanzari semnificative au fost inregistrate de lapte (60,7%), emulsii (20,6%), lotiune (14,7%);
Din punct de vedere al volumului piata a atins in 2006 3.300 litri, cu 118,6% mai mult ca in 2005.
Sursa: Nielsen

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO