ZF 24

Unison, start-up românesc de gustări sănătoase, mai are de strâns puţin peste 50.000 euro în campania de finanţare deschisă pe platforma SeedBlink

Unison, start-up românesc de gustări sănătoase, mai...

Autor: Alexandra Cepăreanu

30.10.2023, 18:25 171

Unison a deschis o rundă de finanţare pre-seed în valoare totală de 225.000 euro, din care 133.000 euro au fost strânşi de la Mavers Ventures (Lead VC) şi alţi investitori de tip angel.

Campania de finanţare de pe platforma SeedBlink este deschisă până pe 9 noiembrie.

Unison este prima companie de food prezentă în platforma SeedBlink.

Start-up-ul românesc de gustări sănătoase Unison, dezvoltat de Tania Nicoară - specialist în nutriţia plant-based - şi Tudor Iacob - antreprenor cu experienţă în industria de new-food - mai are de strâns puţin peste 50.000 euro în campania de finanţare deschisă pe platforma locală de equity crowdfunding SeedBlink. Compania are ca obiectiv să strângă o investiţie în valoare totală de 225.000 euro până pe 9 noiembrie - când campania de pe SeedBlink se va încheia. Până în prezent, 169.000 euro au fost strânşi de la Mavers Ventures (Lead VC) şi alţi investitori de tip angel.

„Runda totală este de 225.000 de euro. Unison este prima companie de food prezentă în platformă, într-o categorie nou lansată - numită Community Stars – care oferă posibilitatea de investiţie în Unison cu un tichet minim de 500 euro. Planurile includ diversificarea gamei de gustări nutritive pentru copii, dezvoltarea operaţională pentru creşterea capacităţii de producţie şi listarea în marile lanţuri de magazine”, a spus pentru ZF Tudor Iacob, CEO şi cofondator Unison.

Unison şi-a început activitatea în 2019, la momentul respectiv fiind unul din primele restaurante vegane din România, iar în 2022 reprezentanţii companiei au schimbat traiectoria şi au mers spre un business de producţie, cu mai multe categorii de gustări sănătoase create în laboratorul propriu. Investiţia iniţială a fost de aproximativ 100.000 euro.

„Cea mai mare provocare a fost să pivotăm către o direcţie de business mai scalabilă şi mai eficientă din punct de vedere operaţional. Restaurantul Unison era un loc în care clienţii puteau avea experienţa produselor plant-based sănătoase. Dar ne-am dat seama că putem creşte doar dacă ne concentrăm pe un singur business. Aşa am oprit activitatea de restaurant în septembrie 2022 şi am continuat doar cu producţia.”

Astfel, într-un an reprezentanţii companiei au reuşit să ducă produsele Unison în oferta a peste 60 de magazine fizice din ţară, în birourile companiilor şi în propriul magazin online.

„În prezent Unison oferă patru categorii de produse şi 16 sortimente stabile. Vedem o cerere mare pentru batoanele raw, granola sau cremele tartinabile de nuci. De asemenea, în primul an de activitate am vândut produse de 40.000 euro, iar anul acesta vom închide cu 100.000 euro vânzări. Obiectivele actuale sunt creşterea capacităţii de producţie, lansarea mai multor categorii şi sortimente şi listarea în marile lanţuri de magazine”, a mai spus Tudor Iacob.

Potrivit reprezentanţilor companiei, produsele Unison se pot achiziţiona online şi sunt livrate în toată ţara. Printre clienţii start-up-ului românesc se numără băcănii, brutării sau cafenele.

„Avem colaborări cu locaţii din HoReCa, gelaterii sau baruri de smoothie-uri care produc reţete folosind produsele noastre. Vindem pe bază de abonament gustări sănătoase şi în birourile companiilor.

De asemenea, planurile de dezvoltare vizează şi extinderea la nivel internaţional, a menţionat Tudor Iacob.

„Pe termen scurt, ne dorim să lansăm 10 produse noi, fără zahăr sau conservaţi, cu proprietăţi nutriţionale benefice în special copiilor. Ulterior, ne vom concentra pe creşterea numărului de distribuitori la nivel naţional şi listarea produselor în marile lanţuri de magazine. Cum în prezent vindem doar în România, ne dorim extinderea livrărilor în ţările din regiune începând cu anul viitor. În plus, anul acesta vom consolida echipa de cinci persoane, urmând ca anul următor să dublăm numărul de angajaţi.”

Despre piaţa produselor plant-based sănătoase Tudor Iacob spune că este încă la început în România, dar într-o creştere vizibilă în ultimii ani.

„Dintre statele membre UE, România are cel mai mic aport zilnic de fructe şi legume, doar 2% din populaţie consumă cel puţin cinci porţii de fructe şi legume zilnic. Unison adresează această problemă prin producţia locală de gustări sănătoase, pline de nutrienţi, precum unturile naturale din nuci, granola sau batoanele raw, dar şi prin acţiuni de educare şi informare”, a mai punctat CEO-ul Unison.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO