ZF 24

Trenul scumpirilor loveşte fără milă în Europa: Inflaţia din Marea Britanie doboară un nou record sumbru în septembrie

Trenul scumpirilor loveşte fără milă în Europa:...

Autor: Andrei Şerbănescu

11.10.2022, 13:32 1181

Inflaţia produselor alimentare din Marea Britanie a atins un nou record de 13,9% în septembrie, preţurile crescând cel mai rapid la produse precum laptele, margarina şi hrana pentru câini, a declarat cercetătorul de piaţă Kantar, potrivit ESM Magazine.

Gospodăria medie din Regatul Unit se confruntă cu o creştere de 643 de lire sterline (730 de euro) în factura anuală de alimente, la 5.265 de lire sterline (5.982 de euro), dacă continuă să cumpere aceleaşi articole.

Cum consumatorii caută să gestioneze bugetele, vânzările mărcilor de supermarket au crescut cu 8,1% în septembrie, în timp ce vânzările mărcilor reputate, care sunt în general mai scumpe, au scăzut cu 0,7%.

„Oamenii sunt destul de pricepuţi în căutarea celor mai bune preţuri, iar comercianţii cu amănuntul îşi extind gama pentru a-i ajuta să facă acest lucru”, a comentat Fraser McKevitt, şeful departamentului de vânzare cu amănuntul şi informaţie pentru consumatori la Kantar.

Confruntaţi cu facturile de energie în creştere, britanicii caută modalităţi mai ieftine de a găti, încercând să evite să-şi folosească cuptoarele, a spus Kantar.

Acesta a spus că vânzările de aparate de gătit, inclusiv aragazele lente, cuptoarele cu aer cald şi aparatele de fabricare a sandviciurilor, care în general folosesc mai puţină energie, au crescut cu 53% în cele patru săptămâni până la 4 septembrie de la an la an.

Kantar a mai remarcat că vânzările de pilote şi pături electrice au crescut cu 8%, în timp ce vânzările de lumânări au crescut cu 9%, sugerând că oamenii se pregătesc pentru posibile întreruperi de iarnă.

Săptămâna trecută, lanţul de magazine universale John Lewis a declarat că britanicii depozitau lenjerie termică, mănuşi şi halate.

Pentru a cincea lună consecutiv, Lidl a fost cel mai rapid vânzător, crescând vânzările cu 20,9% în cele 12 săptămâni, marginal înaintea rivalului Aldi ale cărui vânzări au crescut cu 20,7%.

Vânzările la Sainsbury’s au crescut cu 3,0% şi la Tesco cu 2,5%, în timp ce Morrisons a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 3,9%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO