ZF 24

Trei antreprenori au pariat 600.000 de euro pe o mică fabrică şi un brand de cafea gourmet

Trei antreprenori au pariat 600.000 de euro pe o mică...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

29.11.2014, 09:48 3625

Povestea mărcii de cafea Hedone, care a ajuns de la o simplă idee la mai multe cafenele în Craiova, o mică fabrică, expresoare şi râşniţe proprii, a început în 2011 odată cu vizita la New York a lui Cosmin Popa-Draghia, unul dintre asociaţi şi membru fondator al Hedone.

„Sunt consumator de cafea de la şapte ani, când înmuiam prăjituri în ceşcuţele parinţilor. Am testat de-a lungul peregrinărilor mele tot felul de cafele, crezând că oarecum mă pricep, însă pentru prietenul şi asociatul Dragoş Manciu cafeaua este o pasiune ardentă“, povesteşte Cosmin Popa-Drăghia, 39 de ani, care anterior a lucrat în Spania şi Marea Britanie.

Dragoş Manciu, 37 de ani, absolvent al Facultaţii de chimie alimentară şi unul dintre partenerii businessului Hedone, a construit artizanal un prăjitor de aragaz (200 g / şarjă). Apoi, cei doi antreprenori au „importat“ împreuna şase kilograme de cafea verde, între timp fiind deja dotaţi cu râşniţe şi espressoare profesionale. Mulţumiţi de rezultat, cei doi au cumpărat un pră­jitor mai mare şi au deschis în septembrie 2012 un mic coffee shop unde prăjirea se făcea în văzul lumii, ca şi ex­tra­gerea es­presso, „atră­gând aici o clien­telă pes­triţă, cu un punct comun: cafea gourmet“.

„Ştiam că nu vom putea face profit rămâ­nând la acest nivel. Dar norocul nu putea să ne lase: a crezut în noi Dan Barbu, 42 de ani, CEO şi asociat majoritar, care, spre deosebire de noi, cunoaşte tainele managementului (...), iar pasiunea pentru cafea a fost o punte comună între noi“, mai spune Drăghia. Au ales un nume original şi au trecut la investiţii masive într-o linie industrială, construirea de expresoare şi râşniţe proprii. Au ajuns la procesarea propriilor blend-uri, mono origini, zahăr, ciocolată caldă şi au chiar veselă personalizată.

„Avem în prezent aproximativ 170 de clienţi în Horeca, pe segmentul home&office şi to go. Avem cafenele proprii, dar şi în parteneriat.  Avem în Electroputere Mall Craiova două cafenele, în Târgu-Jiu Shopping City alte două cafenele, plus trei coffee shop-uri în Craiova, care sunt si cafenele şi magazine de cafea în acelaşi timp, unde se pot achiziţiona cafele mono origine, blend-uri, boabe sau râşnişă în funcţie de modul de preparare“, spune antreprenorul, care menţionează că el şi soţia unuia dintre parteneri deţin cafenele unde promovează brandul Hedone.

„Avem în viitorul mai îndepărtat în plan şi franchise-area, dar pentru moment doar câştigăm piaţa.“

Anul trecut firma Hedone Cafe, care produce cafea şi o distribuie, a avut un rulaj de circa 128.000 lei (29.000 euro). Pe site-ul Hedone, preţul unui kilogram de cafea boabe mono-origine (dintr-o singură sursă sau categorie) începe de la 100 de lei.  „Am ajuns la sfârşitul anului 2014 la o investiţie totală de aproximativ 600.000 euro şi avem 11 angajaţi, activitatea ne-o desfaşurăm în Parc Industrial Craiova, în Incubatorul de Afaceri, ocupând din ce în ce mai mult spaţiu, după necesitaţi“. 

Cei trei speră ca peste cinci ani să aibă o fabrică nouă, construcţie greenfield în noul Parc Industrial 2, să aibă distribuţie la nivel naţional şi să fie un adevărat concurent al companiilor cu tradiţie în acest domeniu.

 

Crezul unui mic antreprenor

„Deşi nu pare, totul e posibil, cu condiţia să credeţi din tot sufletul în ceea ce faceţi. Nimic nu e uşor, ba din contră, e muncă asiduă şi sacrificiu, nu pot să zic dacă merită sau nu, dar e unica variantă“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO