ZF 24

Transporturile au numit la conducerea Tarom un nou manager interimar, un pilot, director operaţional de zbor

Conducerea companiei de stat Tarom a fost preluată de un nou director general interimar, Florin Şuşanu, numit pe un mandat de patru luni, după ce astăzi a expirat mandatul lui Werner Wolff, cel care a condus compania timp de un an şi jumătate. Şuşanu a mai condus Tarom în anul 2017, tot pe un mandat interimar, imediat după ce şeful Eugen Davidoiu şi-a depus demisia. Ulterior, Şuşanu, de profesie pilot, anunţa că renunţă la acest mandat şi se întoarce în cabina de pilotaj, lucrând şi ca director operaţional de zbor.

În umă cu o săptămână, Ministerul Transporturilor, acţionarul majoritar al companiei, a revocat întregul consiliu de administraţie fără a oferi vreo explicaţie. Acum a fost numit un nou consiliu de administraţie. Din noul Consiliu de Administraţie fac parte Sorin Paul Stoicescu (fost director al aviaţiei civile din cadrul Ministerului Transporturilor), George Rotaru (şef al Aeroclubului Român, Petre Neacşa (secretar general în Transporturi), Luminiţa Ivan (direcţia de transport aerian în cadrul Ministerului Transporturilor), Gabriela Mocanu (consiliera a ministrului transporturilor) şi Mircea Tudosie (director la Poşta Română), potrivit oficialilor  companiei.

Ieri, Camera Deputaţilor a aprobat demararea unei anchete cu privire la activitatea Tarom în perioada 2007-2018. Deputaţi din Comisia pentru Transporturi urmează să facă o serie de verificări, ce vizează inclusiv modul în care au fost vândute anul trecut cele două aeronave Airbus A310.

Transportatorul de stat Tarom, al treilea jucător de pe piaţa aeriană locală, a finalizat anul trecut cu venituri totale de 1,4 miliarde de lei, plus 21% faţă de anul anterior, şi pierderi de 130 milioane de lei, în scădere cu 40 de milioane de lei faţă de anul anterior, arată datele preliminare transmise de oficialii companiei.

Pentru anul trecut, Tarom a prognozat că iese de pe pierderi, bugetul de venituri şi cheltuieli indica venituri totale de 1,5 miliarde de lei şi cheltuieli la acelaşi nivel. Însă în niciun an, în care a prognozat obţinerea de profit, Tarom nu şi-a îndeplinit obiectivul.

Calculele ZF arată că Tarom a adunat pierderi totale de circa 1,73 miliarde de lei (368 milioane de euro) în perioada 2009- 2018, situaţia companiei fiind una delicată.

Tarom a fost prima companie pe care statul a experimentat proiectul „CEO privat“, dar acesta a eşuat odată cu revocarea din funcţie a lui Christian Heinzmann, belgianul care a ocupat poziţia de CEO privat la Tarom din 2012 până în martie 2016. Compania a schimbat, în afara legii de guvernanţă corporativeă, mai mulţi manageri interimari după demiterea belgianului, sub care pierderile operatorului s-au redus semnificativ.

 
 

Etichete: tarom,transport

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.