ZF 24

Test auto ZF: Honda Jazz, Valea Jiului in ritm de Jazz - GALERIE FOTO

Test auto ZF: Honda Jazz – Valea Jiului in ritm de Jazz
06.10.2009, 10:40 32

Doua zile de anduranta in Honda Jazz. Spun "de anduranta" pentruca testul cu cel mai mic model din gama constructorului japonez acuprins pe langa imposibilul trafic bucurestean de final desaptamana lucratoare si o cursa rapida Bucuresti - Petrosani siretur.

In primul rand designul nu isi arata ce se ascunde in gena dedinamica Honda a modelului. Pare un monvolum, o masina de familie,care e destinat doar pentru transportul citadin si care datoritasuprafetei vitrate mari te ajuta sa parchezi rapid.

In urma unei analize mai atente am observat ca liniileprincipale ale exteriorului urmaresc imaginea implementata de Hondaintregii game in ultimii trei ani iar partea frontala ne-a dus cugandul catre Civic.

Foarte putin agresiv insa. Pana la momentul cand am urcat lavolan. Chiar daca este in principiu o masina de familie, careconcureaza cu Citroen C3 Picasso, Opel Agila sau Suzuki Splash,japonezii nu s-au sfiit sa o echipeze cu un volan sport, cu comenziintegrate si chiar si padele pentru schimbatul treptelor deviteza.

Japonezii isi reconfirma ideile ciudate de organizare ainteriorului inca o data. Consola centrala este un pic diferitafata de standardul din industrie, dar comenzile sunt foarte laindemana. Spatiile de depozitare, in numar mare, pot deveni destulde dezorientante pentru ca potI uita rapid unde ai pus cheile,telefonul, ochelarii sau portofelul.
Suprafata vitrata este mult maimare fata de cea a concurentilor iarunghiurile moarte au fost aproape eliminate. Avem instalat altreilea rand de geamuri, care face iesierea din parcare mult maiusoara, o pereche suplimentara de ferestre, montate dupa liniaoglinzilor retrovizoare, si un parbriz urias.

Revin la padelele pentru schimbul vitezelor. Din cele douamotorizari pe benzina din portofoliul Jazz am testat versiunea maipotenta, de 1,4 litri si 100 CP cuplata la o transmisie I-Shift insase trepte.

100 CP la o masa de aproape 1.100 kg. Raport ideal, departe de afi atins de automobile superioare in clasa. Tehnolofie I-VTEC, inmotor, tehnologie I-Shift in cutia de viteze. Combinate cu oturatie optima, spre 5.000 de rotatii pe minut, potI obtine undemaraj satisfacator si ajungi rapid la viteza de croaziera pentrudrumurile judetene.

Am incercat capacitatile Jazz-ului cu motorizare de 1,4 litritraversand defileul Jiului. Foarte confortabil pe urcarile rapide,dar numai la turatia potrivita. Filtreaza destul de repededenivelarile, dar pe valea Jiului am avut parte de mai mult decatun capac de canalizare nealiniat la carosabil asa ca pe portiunilein reparatie a trebuit sa incetinim si sa cautam trasee mai putinafectate pentru a nu deranja toate bagajele.

Un motor de turatie, satisfacator daca este condus potrivitspecificatiilor si corelat cu un consum decent, de pana la 8litri/100km chiar si in conditii de functionare de peste 5.000rotatii/minut.

Din punct de vedere al sigurantei Honda nu uitat de sistemeleclasice precum ABS sau controlul tractiunii si a adaugat siasistare la franare de urgenta si asistarea electrica adirectiei.

Ultimul capitol, modularitate si pret. Toate automobilele defamilie au capacitatea de rabatare a scaunelor pentru crestereavolumului portbagajului. Jazz insa adauga si spatiul de sub scaune.Spre deosebire de alte modele spatiul poate fi valorificat prinrabatarea in spate sau in fata.

Pretul, poate deveni un subiect tabu. Cu TVA inclusa modelultestat trece de 17.000 de euro, suma la care potI achizitiona acumun sedan diesel cu o echipare destul de buna. Exista insa sivariante mai putin echipate, astfel ca pretul pentru versiunea deintrare in gama este de 11.780 de euro fara TVA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO