Test auto ZF: Honda Jazz, Valea Jiului in ritm de Jazz - GALERIE FOTO

Autor: Alexandru Anghel 06.10.2009

Doua zile de anduranta in Honda Jazz. Spun "de anduranta" pentru ca testul cu cel mai mic model din gama constructorului japonez a cuprins pe langa imposibilul trafic bucurestean de final de saptamana lucratoare si o cursa rapida Bucuresti - Petrosani si retur.

In primul rand designul nu isi arata ce se ascunde in gena de dinamica Honda a modelului. Pare un monvolum, o masina de familie, care e destinat doar pentru transportul citadin si care datorita suprafetei vitrate mari te ajuta sa parchezi rapid.

In urma unei analize mai atente am observat ca liniile principale ale exteriorului urmaresc imaginea implementata de Honda intregii game in ultimii trei ani iar partea frontala ne-a dus cu gandul catre Civic.

Foarte putin agresiv insa. Pana la momentul cand am urcat la volan. Chiar daca este in principiu o masina de familie, care concureaza cu Citroen C3 Picasso, Opel Agila sau Suzuki Splash, japonezii nu s-au sfiit sa o echipeze cu un volan sport, cu comenzi integrate si chiar si padele pentru schimbatul treptelor de viteza.

Japonezii isi reconfirma ideile ciudate de organizare a interiorului inca o data. Consola centrala este un pic diferita fata de standardul din industrie, dar comenzile sunt foarte la indemana. Spatiile de depozitare, in numar mare, pot deveni destul de dezorientante pentru ca potI uita rapid unde ai pus cheile, telefonul, ochelarii sau portofelul.
Suprafata vitrata este mult maimare fata de cea a concurentilor iar unghiurile moarte au fost aproape eliminate. Avem instalat al treilea rand de geamuri, care face iesierea din parcare mult mai usoara, o pereche suplimentara de ferestre, montate dupa linia oglinzilor retrovizoare, si un parbriz urias.

Revin la padelele pentru schimbul vitezelor. Din cele doua motorizari pe benzina din portofoliul Jazz am testat versiunea mai potenta, de 1,4 litri si 100 CP cuplata la o transmisie I-Shift in sase trepte.

100 CP la o masa de aproape 1.100 kg. Raport ideal, departe de a fi atins de automobile superioare in clasa. Tehnolofie I-VTEC, in motor, tehnologie I-Shift in cutia de viteze. Combinate cu o turatie optima, spre 5.000 de rotatii pe minut, potI obtine un demaraj satisfacator si ajungi rapid la viteza de croaziera pentru drumurile judetene.

Am incercat capacitatile Jazz-ului cu motorizare de 1,4 litri traversand defileul Jiului. Foarte confortabil pe urcarile rapide, dar numai la turatia potrivita. Filtreaza destul de repede denivelarile, dar pe valea Jiului am avut parte de mai mult decat un capac de canalizare nealiniat la carosabil asa ca pe portiunile in reparatie a trebuit sa incetinim si sa cautam trasee mai putin afectate pentru a nu deranja toate bagajele.

Un motor de turatie, satisfacator daca este condus potrivit specificatiilor si corelat cu un consum decent, de pana la 8 litri/100km chiar si in conditii de functionare de peste 5.000 rotatii/minut.

Din punct de vedere al sigurantei Honda nu uitat de sistemele clasice precum ABS sau controlul tractiunii si a adaugat si asistare la franare de urgenta si asistarea electrica a directiei.

Ultimul capitol, modularitate si pret. Toate automobilele de familie au capacitatea de rabatare a scaunelor pentru cresterea volumului portbagajului. Jazz insa adauga si spatiul de sub scaune. Spre deosebire de alte modele spatiul poate fi valorificat prin rabatarea in spate sau in fata.

Pretul, poate deveni un subiect tabu. Cu TVA inclusa modelul testat trece de 17.000 de euro, suma la care potI achizitiona acum un sedan diesel cu o echipare destul de buna. Exista insa si variante mai putin echipate, astfel ca pretul pentru versiunea de intrare in gama este de 11.780 de euro fara TVA.