ZF 24

Studiu UTI: Clientii ii vor intrece pe angajati la furtul din magazine in 2009

01.04.2009, 13:17 88

Cele mai multe furturi din magazine in acest an vor fi facute de clienţi, din cauza scaderii puterii de cumparare si a cresterii numarului infractorilor, anticipeaza compania UTI Retail Solutions, care furnizeaza servicii de securitate retailerilor. Anul trecut, circa 60% din pierderile din furturi au fost generate de angajatii magazinelor si 30% de clienti. Restul de 10% din aceste pierderi au fost puse pe seama greselilor administrative facute de operatorii spatiilor de vanzare.

Cele mai expuse magazine sunt hipermarketurile, pentru ca spatiul de vanzare este de cele mai multe ori aglomerat, si magazinele de cosmetice. In ultimii ani, cel mai mult s-au furat din magazine haine sport de marca, articole din piele, cosmetice si alte produse cu valoare mare si de dimensiuni mici, si bauturi alcoolice.

"Estimam pentru acest an si o reorientare a furturilor de la produsele scumpe, de genul cosmetice si electronice, la cele ieftine, care asigura supravietuirea, cum ar fi alimentele", a spus Simona Dinca, directorul general al UTI Retail Solutions.
Ea a mai precizat ca pierderile cauzate de furturi reprezinta in medie 1-1,8% din vanzarile unui magazin, citand un studiu realizat la nivel european.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO