ZF 24

Studiu Reveal Marketing Research: 59% dintre copii consumă dulciuri o dată pe zi, iar 30% de 2-3 ori pe zi, în timp ce doar jumătate dintre ei mănâncă fructe zilnic: 50% dintre copii petrec1-3 ore pe zi pe internet

Studiu Reveal Marketing Research: 59% dintre copii...

Autor: Roxana Rosu

01.06.2023, 09:59 108

Nouă din 10 copii consumă dulciuri în fiecare zi şi doar 5 din 10 au la dispoziţie fructe proaspete, iar majoritatea (63%) petrec 1-3 ore pe zi în aer liber, arată un studiu realizat de Reveal Marketing Research despre stilul de viaţă al copiilor şi adolescenţilor români.

Cei mai mulţi dintre copii consumă dulciuri o dată pe zi (59%), într-o măsură semnificativ mai mare adolescenţii între 13-18 ani (65%), sau de 2-3 ori pe zi (30%).

Studiul arată că 83% dintre părinţi declară că se implică în mare şi foarte mare măsură în alimentaţia copiilor, în proporţie semnificativ mai mare femeile (91%) comparativ cu bărbaţii (74%). Opt din 10 părinţi au spus că copiii lor iau micul dejun aproape în fiecare zi, cei care sar cel mai adesea peste prima masă a zilei fiind adolescenţii între 13-15 ani (70%).

În ceea ce priveşte sucurilor, jumătate dintre copii şi adolescenţi obşnuiesc să consume băuturi carbogazoase de câteva ori pe săptămână, dintre care 7% zilnic sau aproape zilnic. Cum era de aşteptat, adolescenţii între 13-18 ani se diferenţiază printr-o frecvenţă mai mare de consum (66% vs. 50% total eşantion).

Importanţa consumului de fructe este majoră când vorbim despre o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată, iar conform informaţiilor oferite de părinţi 94% dintre copii obişnuiesc să consume fructe proaspete săptămânal, cei mai mulţi dintre aceştia zilnic sau aproape zilnic (52%), în special cei cu vârste până în 3 ani (80%).

Comparativ cu studiul din 2021, este îngrijorător faptul că numărul părinţilor care susţin că copiii lor nu consumă fructe proaspete în fiecare zi sau aproape zilnic a crescut de la 3 la 5 din 10 părinţi.

În privinţa surselor de informare, jumătate dintre părinţi (51%) aleg să se informeze despre alimentaţie de pe internet, iar 48% la medicul pediatru, în mai mare măsură de părinţii copiilor până în 3 ani (68%), urmat de cărţile şi revistele de specialitate (37%) şi informaţiile de la alţi părinţi (34%).

Majoritatea copiilor (39%) petrec în medie pe zi 1-2 ore în aer liber , iar un sfert dintre ei (24%) ajung la 2-3 ore pe zi.

Totuşi, 2 din 10 adolescenţi cu vârste cuprinse între 13-18 ani petrec mai puţin de 1 oră pe zi în aer liber. Diferenţe între timpul petrecut în aer liber există şi în funcţie de mediul de rezidenţă, după cum era de aşteptat, copiii din mediul rural petrecându-şi în medie mai mult timp afară.

Analizând tipurile de activităţi preferate, acestea diferă în funcţie de categoriile de vârstă, copiii până în 12 ani preferând mai degrabă să se joace activ, să alerge (68% vs. 57% total eşantion), în timp ce adolescenţii între 13-18 ani preferă în mai mare măsură să îmbine activităţile fizice cu momentele de relaxare şi observare (43% vs. 31% total eşantion).

O altă activitate zilnică a copiilor este petrecerea timpului în mediul online, 5 din 10 copii petrecând în medie între 1-3 ore pe zi utilizând internetul. Timpul petrecut online creşte o dată cu înaintarea în vârstă, astfel că, mai mult de o treime dintre adolescenţi (13-18 ani) utilizează internetul mai mult de 3 ore pe zi (37% vs. 26% total eşantion).

Cei mai mulţi dintre părinţi obişnuiesc să cumpere cadouri copiilor ocazional, o dată la câteva luni (43%) sau destul de des, de câteva ori pe lună (36%).

Ca tendinţă generală, frecvenţa cu care copiii primesc cadouri scade direct proporţional cu vârsta, spre exemplu copiii până în 3 ani primesc într-o măsură semnificativ mai mare cadouri săptămânal (20% vs. 10% total eşantion), în timp ce adolescenţii între 16-18 ani primesc cel mai adesea cadouri ocazional, la câteva luni (50% vs. 43% total eşantion)

În cazul copiilor din ciclul primar şi gimnazial (6-15 ani) observăm o incidenţă crescută a cadourilor primite drept recompense pentru rezultatele bune la şcoală (49% vs. 42% total eşantion).

Copiii au interese şi preferinţe diferite în materie de cadouri pe măsură ce se maturizează.

În timp ce copiii până în 12 ani sunt în primul rând interesaţi de jucării (74% vs. 57% total eşantion), adolescenţii între 13-18 ani preferă  mai degrabă hainele şi accesoriile (73% vs. 62% total eşantion) şi tehnologia – tabletă, telefon etc. (61% vs. 48% total eşantion)

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO