ZF 24

Studiu GfK: Doar o treime dintre romani mai incearca produse noi

29.07.2009, 12:16 43

Aproximativ o treime dintre romanii peste 15 ani care se implica in cumparaturile mari ale gospodariei in care locuiesc spun ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata, arata un studiu realizat de compania de cercetare a pietei GfK in sectorul bunurilor de larg consum. Aceasta disponibilitate se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea varstei. Astfel, adolescentii (cu varste intre 15 si 19 ani) sunt cei mai predispusi sa incerce produse nou lansate pe piata, 55% dintre acestia afirmand ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja.

In comparatie cu alte tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca produse noi. In cele mai multe din tarile in care s-a desfasurat studiul GfK - Bulgaria, Cehia, Macedonia si Kazakhstan - respondentii sunt aproape egal impartiti intre cei care sunt dispusi sa incerce noutatile si cei care sunt mai conservatori si se limiteaza la marcile bine cunoscute.

Cei mai deschisi la nou sunt austriecii, unde 57% din cumparatori sunt inclinati sa incerce tot ce este nou pe piata si doar 43% se incadreaza in categoria celor mai putin receptivi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO