ZF 24

Romanii se reorienteaza catre masini "vest-europene": Ford C-Max si gama Picasso de la Citroen - GALERIE FOTO

Romanii se reorienteaza catre masini "vest-europene": Ford C-Max si gama Picasso de la Citroen - GALERIE FOTO
21.08.2009, 13:33 29

In timp ce pe pietele "emergente" cele mai ridicate vanzari le au sedanurile, indiferent daca sunt de clasa mica, compacta sau medie, in Europa de Vest peste 70% dintre vanzarile modelelor din segmentele de mai sus le au versiunile break si mai nou monovolumele. Acestea ofera o pozitie de condus inalta, specifica unui SUV, fara a avea si instabilitatea acestuia pe viraje.

In ultimii doi ani, odata cu lansarea monovolumelor de noua generatie, si pe piata locala acestea au inregistrat cresteri sustinute in 2007 si 2008 si o scadere mai mica in 2009.

In primele sapte luni ale acestui an vanzarile monovolumelor pe piata locala au inregistrat un declin de 39%, la 961 de masini, totodata acesta fiind si cea mai mica scadere de pe piata locala.

La nivelul anului trecut piata acestora a scazut cu 24% la 2.546 de masini, iar in 2007 au crescut cu 81%, la 3.364 de masini, fiind segmentul cu cel mai ridicat avans.

In primele sapte luni ale acestui an, cel mai bine vandut monovolum a fost Ford C-Max cu 167 de unitati, in crestere cu 21% comparativ cu perioada similara a anului trecut, urmat de Citroen Xsara Picasso cu 133 de masini si C4 Picasso.

In cazul lui C-Max majoritatea clientilor au optat pentru versiunile cu motore pe benzina de 1,6 si 1,8 litri, cu preturi de pornire de la 12.520 de euro, fara TVA. Pe de alta parte, monovolumele Citroen Xsara ci C4 Picasso s-au comercializat aproape intotalitate cu motoare diesel de 1,6l HDi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO