ZF 24

Românii au cumpărat în primele nouă luni ale anului produse dermatocosmetice din farmacii în valoare de 504,5 milioane lei, în creştere cu 30% . Topul companiilor este condus de L’Oreal, urmată de Pierre Fabre şi de Naos Skin Care

Românii au cumpărat în primele nouă luni ale anului...

Autor: Roxana Rosu

20.11.2023, 11:58 153

Românii au cumpărat în primele nouă luni ale anului produse dermatocosmetice din farmacii în valoare de 504,5 milioane lei, în creştere cu 30% faţă de vânzările din aceeaşi perioadă a anului 2022, arată un studiu realizat de Cegedim.

Pe principalele segmente, vânzările de produse de îngrijire a feţei au crescut cu 34,3%, cele pentru categoria Body Care cu 32% şi cele de produse destinate îngrijirii părului cu 24%.

Vânzările de produse pentru protecţie solară au crescut cu 41,3%, cele pentru categoria Baby Care cu 16%, cele pentru igiena orală cu 13,5%, deodorantele cu 38,2%, iar produsele din categoria Make Up  au crescut cu numai 2,3%.

Studiul privind consumul de produse dermatocosmetice acoperă mai mult de 60% din numărul de farmacii publice din România, fără grupul Farmacia Tei. Datele includ şi o parte semnificativă din achiziţiile online.

În volum, vânzările de dermatocosmetice au totalizat în primele nouă luni 8,4 milioane cutii, în creştere cu 14,7% faţă de consumul din aceeaşi perioadă a anului 2022.

Pe principalele segmente, produsele de îngrijire a feţei au crescut cu 22,4%,  cele destinate îngrijirii părului cu de 16,9% şi cele destinate îngrijirii corpului cu 5%.

Produsele pentru igiena orală au crescut cu 8%, cele pentru protecţie solară cu 30,6%, cele pentru copii cu 0,9%, deodorantele cu 24,6%, iar produsele din categoria Make Up au scăzut cu 9,7%.

În perioada octombrie 2022-septembrie 2023, valoarea totală al produselor dermatocosmetice vândute prin farmacii a fost de 640,1 milioane Lei (129,7 milioane Eur). Piaţa a fost dominată în valoare de produsele pentru îngrijirea feţei care au deţinut 40%, de cele pentru îngrijirea corpului (20,0%) şi de cele pentru păr (17,5%). Primele trei segmente au generat aprox. 78% din valoarea acestei pieţe.

Topul companiilor din domeniu este condus în ultimele 12 luni de L’Oreal cu 259 mil. Lei, urmată de Pierre Fabre cu 97,6 mil. Lei şi de corporaţia Naos Skin Care cu 85,2 mil. Lei.

Clasamentul este completat de companiile Puig Derma (23,0 mil. Lei), Natur Product Zdrovit (19,5 mil. Lei), Ivatherm cu 17,3 mil. Lei, Dr. Theiss (16,9 mil. Lei), Farmec (14,2 mil. Lei), Dr. Maxx Pharma (11,0 mil. Lei) şi Haleon (10,2 mil. Lei).

Primele 10 corporatii deţin 87% din valoarea pieţei.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO