ZF 24

România a fost a doua cea mai dinamică piata europeană pentru grupul francez Carrefour în 2023, cu o creştere de 7% a vânzărilor brute, la 2,9 mld.euro

România a fost a doua cea mai dinamică piata europeană...

Autor: Roxana Rosu

26.02.2024, 11:19 269

România a fost a doua cea mai dinamică piata europeană pentru grupul francez Carrefour în 2023, cu o creştere de 7% a vânzărilor brute like-for-like, la 2,9 miliarde euro, ultimul trimestru al anului fiind marcat de achizitia retelei de hipermarketuri Cora.

În 2022, Carrefour România a avut un business total de peste 14,7 mld. lei (circa 3 mld. euro), cu 12,6% mai mare decât în 2021.

„Anul 2023 reprezintă o bornă pentru Carrefour România - nu numai că am finalizat achiziţia Cora, ci am obţinut şi o creştere remarcabilă de 7% a cifrei de afaceri de la an la an, cea mai mare creştere din regiune. Această realizare este o dovadă a forţei şi rezilienţei operaţiunilor noastre într-un mediu dificil, marcat încă de inflaţie. Abordarea noastră centrată pe client, vizibilă în toate campaniile noastre comerciale, care îşi propun să fie un sprijin de zi cu zi pentru nevoile clienţilor noştri, a fost din nou confirmată de alegerea românilor - aceste rezultate sunt un indiciu puternic că rămânem în topul preferinţelor lor, iar obiectivul nostru este de a fi printre alegerile lor preferate şi în 2024, cu sprijinul echipelor noastre excepţional de dedicate. În conformitate cu strategia Grupului, vom continua să ne menţinem disciplina financiară strictă şi să investim în expansiune, derulând campanii comerciale ţintite, dezvoltând marca proprie şi realizând finalizarea integrării Cora.”, a declarat Régis Moratin, Chief Financial Officer Carrefour Romania.

În T4/2023, creşterea a fost de 4,7% LFL (după +4,5% LFL în T3), în ciuda unei baze comparabile ridicate (+17,8% LFL) şi datorită încetinirii inflaţiei.

”Această performanţă reflectă îmbunătăţirea volumelor şi creşterea traficului în magazine. Trimestrul a fost marcat de integrarea reţelei de magazine Cora”, se precizează în comunicatul companiei.

În urma achiziţiei operaţiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour a ajuns la aproximativ 450 de magazine în 113 oraşe din ţară.

La nivelul grupului, Carrefour a raportat un avans de 10,4% pe o bază comparabilă, vânzările nete ajungând la 83 miliarde euro. 

În Europa, grupul a avut o creştere de 5,5% a vânzărilor, în conditiile în care piata franceză a avut un plus de 4,7%, al 42 mld.euro. Cea mai mare rată de creştere an la an a fost în Belgia, de 9%.

În schimb, în America de Sud, Carrefour a marcat în 2023 o majorare de 23% a vânzărilor, la 25 mld.euro, sustinută de creşterea de 151% din Argentina.

Veniturile operationale recurente s-au redus cu 4,7%, la 2,2 miliarde euro, în conditiile în are segmentul de e-commerce a urcat cu 26%.

 „În 2023, Carrefour şi-a confirmat forţa modelului său, într-un mediu marcat de o inflaţie ridicată în Europa, şi a continuat să îşi îmbunătăţească performanţa economică. Aceste rezultate provin din munca asiduă şi din angajamentul excepţional de zi cu zi al echipelor Carrefour şi al partenerilor francizaţi. Ele confirmă, totodată, relevanţa planului Carrefour 2026, ale cărui efecte sunt deja vizibile, cu o dinamică puternică în vânzările de mărci proprii şi în e-commerce, şi cu o disciplină puternică în materie de costuri. De asemenea, Grupul a profitat de oportunităţile de a-şi consolida poziţia pe pieţele sale cheie, în special prin anunţarea achiziţiilor Cora şi Match în Franţa. În acelaşi timp, integrarea Grupo BIG în Brazilia progresează rapid. Datorită acestor performanţe, Carrefour a generat un nivel ridicat de flux de numerar net liber, şi-a majorat semnificativ dividendele, a anunţat un nou program de răscumpărare de acţiuni şi a crescut din nou participarea angajaţilor la profit în Franţa”, a declarat Alexandre Bompard, Chairman şi CEO Carrefour.

În România, Carrefour sustine o serie de comunităţi locale, prin Cooperativa Agricolă Vărăşti, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creştem România BIO, Grădina Noastră şi Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET.

Carrefour România operează în România prin cinci entităţi juridice principale: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL şi, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO