ZF 24

România a avut anul trecut cea mai mare creştere pe zona de comerţ online din Europa şi ar putea depăşi în 2017 nivelul de 2,5 mld.euro

România a avut anul trecut cea mai mare creştere pe...

Autor: Roxana Rosu

03.07.2017, 11:35 250

Comerţul online din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creştere din Europa, de 38%, mai mult decât dublu faţă de media europeană, de 15%, şi ar putea depăşi în 2017 nivelul de 2,5 miliarde euro, anunţă Asociaţia Română a Magazinelor Online din România (ARMO), care citează Raportul european privind comerţul electronic publicat recent de organizaţia Ecommerce Europe.

Anul trecut, comerţul electronic a totalizat 2,05 miliarde de euro în România, estimările pentru 2017 indicând un avans de 24%.

România se numără printre ţările cu cea mai mică pondere a  persoanelor care fac cumpărături online, însă ARMO estimează că, în acest an, comerţul online din România va depăşi 2,5 miliarde de euro şi are potenţialul de a-şi dubla valoarea până în 2020, dacă investiţiile vor creşte şi dacă autorităţile oferă suport pentru dezvoltarea aptitudinilor digitale în rândul populaţiei, coroborată cu cea a infrastructurii digitale.

„Evoluţia comerţului online în România este încurajatoare, însă avem nevoie de investiţii în forţa de muncă, în dezvoltarea de aptitiduni digitale, dar şi a infrastructurii, fundamentale pentru asigurarea unui ritm bun de creştere, nu doar a comerţului online, ci a economiei, în general”, a declarat Florinel Chiş, director executiv Asociaţia Română a Magazinelor Online.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO