ZF 24

Reţeaua de restaurante „La Mama” vrea să reia expansiunea în acest an, cu investitii de 2 mil. euro, şi să angajeze 100 de persoane, renuntând la muncitorii asiatici

Reţeaua de restaurante „La Mama” vrea să reia...

Autor: Roxana Rosu

28.02.2024, 11:32 226

Reţeaua de restaurante „La Mama” vrea să reia expansiunea în acest an şi să deschidă două noi locatii, cu investitii de 2 milioane euro, în paralel cu creşterea numărului de angajati cu circa 100 de persoane, noua politică a lantului fiind să se orienteze spre fortă de muncă locală şi să renunte la muncitorii asiatici.

,,Astăzi oamenii îşi înţeleg mult mai bine jobul. Faci cu mai puţini oameni ceea ce făceai în trecut, pentru că angajaţii s-au educat. În restaurantele noastre am decis acum câteva luni să luăm oameni doar din piaţa românească. Dacă nu dăm şanse forţei de muncă din România, va pleca afară şi ne vom plânge că pleacă. Trebuie să dăm şanse şi să fim atractivi pentru cei care se gândesc să plece afară. Pentru noile locaţii pe care urmează să le deschidem, vom avea nevoie de aproximativ 100 de angajaţi. Pentru aceasta, colaborăm cu Şcolile de meserii şi angajăm şi persoane cu dizabilităţi, pentru că trebuie să întoarcem comunităţii binele pe care îl primim”, a subliniat Cătălin Mahu.

 În 2023, lantul a raportat o creştere de 15% a cifrei de afaceri. Compania Trotter Restaurant, care administrează businessul, a închis anul 2022, ultimul pentru care există date publice, cu afaceri de 22,7 mil. lei, cel mai ridicat nivel de după 2015.

Cu un avans de 15%, încasările au depăşit 26 de milioane de lei anul trecut, conform calculelor ZF, apropiindu-se de maximele atinse în perioada 2007-2008.

„Preţurile noastre au crescut cu mai puţin decât cele la materia primă. Să nu uităm că preţul uleiului s-a dus de la trei lei la nouă lei. Noi, în industria de restaurante, am fost nevoiţi să fim tampon între aceste scumpiri şi clienţi. În lanţul nostru schimbăm preţurile de două ori pe an. Dacă le-am stabilit în martie, până în septembrie nu m-am atins de ele, indiferent ce s-a întâmplat. În perioada aceasta, le-am majorat între 20 şi 40%”, a declarat Cătălin Mahu.

În viziunea antreprenorului, cele mai bune măsuri pe care statul le-a luat pentru sectorul din HoReCa au fost reducerea TVA la 5% la alimente şi reducerea impozitului pe dividende la 5%.

„În 2002, aceste măsuri m-au ajutat să deschid restaurantul de la Ateneu. Mi s-au părut cel mai bun stimulent”.

 Antreprenorul este de părere că industria HoReCa în România este în creştere, potenţialul ei nefiind încă atins, comparativ cu alte ţări din Europa. Pe piata locală există peste 30.000 de unităţi care vând mâncare, inclusiv barurile sau covrigăriile. ”În Londra, de exemplu, sunt peste un milion de unităţi. Piaţa de restaurante din România este încă la început. Ar trebui să gătim mai puţin şi să mâncăm mai mult în oraş, dar încă nu suntem pregătiţi să avem acest confort. Până vom reuşi să ieşim cu constanţa cu care o fac vesticii, mai avem puţin. Avem mai puţini turişti ca alte capitale europene şi ştim cât de mult aduce turismul în încasările de mâncare”.

Primul restaurant „La Mama” a fost deschis în urmă cu 25 de ani, în cartierul Ştefan cel Mare. Reteaua are acum şase restaurante în Bucureşti.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO