ZF 24

Producătorul Bergenbier, cu afaceri de 798 mil. lei în 2022: Anul trecut a fost unul de supravieţuire pentru categoria berii

Producătorul Bergenbier, cu afaceri de 798 mil. lei în...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

27.07.2023, 12:49 297

Compania Bergenbier, parte a grupului Molson Coors, unul dintre cei mai importanţi producători de bere din România, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 798 de milioane de lei, în creştere cu peste 11% faşă de anul trecut. 

„Pentru industria berii, 2022 a fost un an «normal» de impredictibil şi de provocator, unul de supravieţuire pentru categorie. Cu toate acestea, am continuat investiţiile în brandurile noastre, în oameni şi în fabrica din Ploieşti (...) Am extins brand-ul Fresh 0.0 cu lansarea unei noi arome, ne-am consolidat poziţia în segmentele core şi premium, cât şi în canalele modern şi traditional trade”, a declarat Mihai Voicu, director general Bergenbier S.A.  

De anul trecut, Bergenbier S.A. achiziţionează în totalitate energie verde atât pentru fabrica din Ploieşti, cât şi pentru sediul central din Bucureşti. 

„În ciuda unui an plin de provocări, am reuşit să avem o cifra de afaceri în creştere, performanţă fiind în linie cu planurile noastre strategice. Am plătit către statul român taxe şi impozite aferente anului 2022 în valoare de 223 de milioane de lei, în creştere cu cinci procente faţă de anul anterior. Vorbim despre provocări fără precedent deja de trei ani, însă anul trecut ne-am găsit într-un scenariu hiperinflationist care a dus la costuri record ale materiilor prime. În acest sens, la nivelul companiei am crescut gradul de disciplină financiară, am dezvolvat un sistem flexibil de cash management şi ne-am asumat un mod de lucru multidepartamental care ne permite să operăm cu succes într-un mediu extern, macroeconomic, volatil”, a adăugat Alexandru Nomicos, director financiar Bergenbier S.A.   

Conform datelor emise de Asociaţia Berarii României, în 2023 piaţă berii a scăzut cu 9% în primele 5 luni ale anului, factorii principali fiind scăderea puterii de cumpărare şi contextul economic dificil. 

„2023 este un nou an dificil pentru industria berii, însă echipa Bergenbier S.A. este acum mai pregătită pentru a ţine sub control provocările venite. Vom continuă să investim strategic în inovaţie, în oameni şi în obiectivele noastre de a cuceri segmentul premium şi de a întări poziţia în core”, a mai adăugat Mihai Voicu.

Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier S.A. a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marca din portofoliul sau, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu.

Astăzi, Bergenbier S.A. este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică la Ploieşti şi o reţea  de distribuţie naţională.

Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieţei. Pe lângă berile produse la Ploieşti – Bergenbier, Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu – compania importă şi distribuie în exclusivitate specialităţile pragheze Staropramen Dark, berile de abaţie belgiene Leffe şi Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, Corona, precum şi berea albă germană nefiltrată Frazinskaner.

De asemenea, compania are din 2023 în portofoliu şi variantele 0.0% alcool pentru Stella Artois şi Staropramen


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO