ZF 24

Producatorii si retailerii au semnat Codul de Bune Practici

02.07.2008, 11:29 18

Producatorii si retailerii au semnat astazi Codul de Bune Practici pentru comertul cu produse agroalimentare, act menit sa inchida conflictul dintre producatori si marii comercianti, inceput in luna martie.

Documentul a fost semnat de reprezentantii Metro Cash&Carry, real - Hypermarket, Cora, Selgros Cash&Carry, Carrefour, Auchan si Kaufland, din partea retailerilor, si reprezentantii Romalimenta, Asociatia Romana a Carnii, Asociatia Patronala din Industria Laptelui, Patronatul National al Viei si Vinului, Rompan, Patronatul Roman al Carnii de Porc si Uniunea Nationala a Crescatorilor de Pasari, din partea patronatelor din industria alimentara.

"Decizia va spori concurenta dintre comercianti si implicit va avea un efect benefic asupra preturilor", a declarat ministrul Agriculturii, Dacian Ciolos.

Unul dintre cele mai dezbatute puncte ale Codului se refera la pretul de vanzare, care este negociabil in functie de avantajele acordate comerciantului (discount, bonus) si de costurile generate de serviciile prestate de comerciant si facturate furnizorului.

Documentul a fost solicitat de furnizorii din industria alimentara care i-au acuzat pe retaileri ca aplica taxe care duc la cresterea preturilor si le scad profitabilitatea, iar dezvoltarea excesiva a marilor lanturi de magazine duce la dobandirea monopolului in comet si falimentarea magazinelor de cartier.

Actul urmeaza sa intre in vigoare dupa ce Consiliului Concurentei va anunta ca nu incalca legislatia specifica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO