ZF 24

„Pot să conectez laptopul meu la reţeaua companiei?“ Răspunsul IT-ului: Depinde de cine întreabă

„Pot să conectez laptopul meu la reţeaua...

Autor: Adrian Seceleanu

07.06.2014, 09:26 951
Cea mai mare parte a companiilor mari şi foarte mari din România nu au încă un set de reguli clare în ceea ce priveşte accesul echipamentelor de calcul (smartphone, tabletă, laptop) personale ale angajaţilor la infrastructura IT&C de la birou, potrivit unui studiu realizat de CIO Council, Asociaţia Directorilor de IT din România, la care au răspuns peste 100 de firme.
 
„Ceea ce ne-a uimit este că în 60% din cazuri abordarea companiilor în ce priveşte mobilitatea este una de tip «de la caz la caz»“, a declarat Felix Enescu, membru în CIO Council şi executive partner la compania de analiză Gartner.
 
În aceste companii departamentele de IT evaluează adesea cererile anga­jaţilor de a-şi folosi gadgeturile personale în reţeaua companiei în funcţie de criterii precum „e prieten cu directorul, vine dintr-un departament puternic, este de la vânzări şi acesta este departamentul care aduce banii în firmă“, a declarat Enescu. Realitatea este că oamenii vin cu dispozitive la birou şi IT-ul trebuie să ia o decizie, iar IT-ul decide de la caz la caz, a punctat el.
 
„Fără a exista o politică bine definită nu se va instala mereu o aplicaţie antivirus sau de criptare a datelor pentru ca firma să se asigure că angajatul nu ia lista de clienţi şi o trimite mai departe pe e-mail. Acestea sunt efectele unei abordări de tipul «de la caz la caz» şi ale absenţei unei politici referitoare la echipamentele personale.“
 
Rezultatele studiului privind fenomenul Bring Your Own Device (BYOD - vino cu echi­pamentul propriu) arată că respectivele concepte sunt încă la început de drum în Ro­mâ­nia, cel puţin din punctul de vedere al companiilor mari şi foarte mari, a explicat Enescu.
 
„Rata de adopţie a conceptelor nu este încă semnificativă (spre deosebire, de pildă, de conceptul Cloud Computing), iar politicile şi procedurile aferente acestei adopţii nu sunt clar definite pe scară largă. Doar 50% dintre companii consideră că implementarea mobilităţii este justificată economic iar 60% dintre companii abordează mobilitatea ad-hoc, fără a avea o strategie, un plan sau politici clare. Pe de altă parte în 20% dintre companii nu se respectă politicile în vigoare, existând o acceptare tacită a dispozitivelor personale“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO