ZF 24

Piaţa de publicitate în august 2023. Top 10 al celor mai mari bugete este dominat de supermarketuri, cheltuielile totale fiind estimate la 788 mil.euro rate card. Penny, Lidl şi Kaufland conduc în clasamentul

Piaţa de publicitate în august 2023. Top 10 al celor...

Autor: Roxana Rosu

13.09.2023, 14:51 418

Topul celor mai active 10 branduri în advertising în luna august este condus de lanţurile de supermarketuri, pe primul loc fiind Penny, retailer de tip discount deţinut de grupul german Rewe, urmat de Lidl şi Kaufland, arată analiza  de monitorizare a reclamelor realizată de mediaTRUST în perioada 1-31 august.

Conform datelor furnizate de Admonit, platforma mediaTRUST pentru monitorizarea reclamelor, în intervalul monitorizat s-au difuzat peste 548.000 de spoturi publicitare iar cheltuielile totale de publicitate au fost de peste 788 milioane euro rate card.

Penny a ocupat poziţia de lider în ceea ce priveşte cheltuielile de publicitate, alocând un buget de peste 18 milioane de euro la rate card şi un total de 9.743 de reclame difuzate în luna august. Penny a avut o prezenţă notabilă la TV, cu 8.884 de spoturi, iar la radio au fost difuzate 859 de reclame.

Un alt lanţ de supermarketuri, Lidl, parte din grupul Schwarz, continuă să se menţină în topul brandurilor cu cele mai mari cheltuieli în publicitate, alocând un buget de 13,87 milioane de euro (rate card) pentru a-şi promova produsele. În luna august au fost difuzate 8.538 de reclame la radio, televiziune şi în presa scrisă, ceea ce înseamnă că publicul din România a fost expus în medie de peste 270 de ori pe zi la spoturile publicitare ale Lidl.

Kaufland, retailerul care aparţine aceluiaşi grup german Schwarz, se clasează la doar o mică distanţă în ceea ce priveşte cheltuielile de publicitate şi ocupă poziţia a treia, cu un buget estimat pentru publicitate de 13,85 milioane de euro în luna august. Cu un număr mai mare de spoturi publicitare difuzate faţă de Lidl, care au totalizat 10.976, reclamele Kaufland au avut o expunere medie de 354 de ori pe zi în faţa publicului român.

Locul 4 este ocupat tot de un retailer alimentar, Profi, cu un buget de publicitate în valoare de 13,83 milioane de euro (rate card).

Farmacia Catena continuă să fie în top 5 cele mai active branduri, cu un buget estimat la 13,6 milioane de euro care a fost alocat prin difuzarea a 10.363 de reclame, urmată de marca de suplimente alimentare Prostagood, reprezentată de advertiserul Co&Co Consumer 2002, cu un buget estimat la 12,4 milioane euro conform tarifelor standard.

Topul este completat de un alt supliment alimentar, Urigood, tot al advertiserului Co&Co Consumer 2002, eMag.ro, cu un buget estimat la 10,4 milioane de euro (conform rate card), Altex, care a alocat pentru publicitate circa 10,2 milioane de euro (rate card)  şi Carrefour, aflat pe locul 10, după cheltuieli de 10,1 milioane de euro (rate card).

Analiza subliniază o continuare a preponderenţei televiziunii ca principal canal de promovare, consumatorii tinzând să se orienteze către platformele digitale şi canale de comunicare mai dinamice, precum televiziunea şi radio-ul, în detrimentul presei scrise tradiţionale.  

Studiul a inclus reclamele brandurilor din media difuzate la radio, TV şi presă scrisă. Cheltuielile prezentate în raport sunt conform tarifelor de listă oficiale ale fiecărui mediu, fără a include reduceri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO