ZF 24

Pariul de 100.000 € al unui antreprenor pe piaţa restaurantelor

Gabriel Sandu: Un bucătar cu stele Michelin câştigă în Franţa şi 15.000 de euro, faţă de 2.000 cât ar putea lua la noi pentru aceeaşi muncă. Foto: Marius Dumbrăveanu. Galerie foto

Gabriel Sandu: Un bucătar cu stele Michelin câştigă în Franţa şi 15.000 de euro, faţă de 2.000 cât ar putea lua la noi pentru aceeaşi muncă. Foto: Marius Dumbrăveanu. Galerie foto

Autor: Corina Mirea

07.09.2014, 00:06 1940

Gabriel Sandu, antreprenorul sucevean care în urmă cu şapte ani vindea reţeaua de 90 de magazine GSM Proton către Vodafone, a investit în vara acestui an peste 100.000 de euro într-un restaurant premium, Zabaione, deschis chiar în Piaţa Charles de Gaulle.

„Ne-am întâlnit prima dată cu fostul proprietar al restaurantului în decembrie anul trecut şi abia după şase luni am reuşit să preluăm Zabaione. Am păstrat specificul italian şi personalul pentru că erau ceea ce trebuia, dar restaurantul avea nevoie de o abordare sistematică pentru a intra în preferinţele celor care frecventează această piaţă în Bucureşti. Înainte să îl preluăm era un restaurant cu circuit închis, aproape necunoscut şi clienţii erau, de obicei, cunoştinţele şi prietenii proprietarului“, spune Gabriel Sandu.

Totuşi, pentru a atrage nucleul potrivit de clienţi, antreprenorul a fost nevoit să mai scadă din preţuri, astfel încât în prezent cel mai scump fel de mâncare costă 80 de lei.

În prezent, Zabaione este vizitat în special de corporatişti şi oameni de afaceri străini care lasă pentru o masă, în medie, 150 de lei (mai puţin de 40 de euro).

„România nu este pregătită încă pentru restaurante Michelin pentru că segmentul de lux de la noi, cel al clienţilor bogaţi, este destul de restrâns. În Toscana, Italia, un bon mediu la un restaurant  Michelin este de 800 de euro, sumă care la noi este în partea de sus a notelor de plată, iar un bucătar cu stele Michelin câştigă în Franţa şi 15.000 de euro, faţă de 2.000 cât ar putea lua la noi pentru aceeaşi muncă. Nu avem încă o piaţă suficient de adâncă pentru un astfel  de restaurant“, explică Sandu.

În meniul Zabaione se regăseşte şi un produs foarte scump, o sticlă de whisky în valoare de 16.000 de lei care a rămas de pe vremea fostului proprietar şi pe care antreprenorul nu crede că o va vinde prea curând.

Zabaione are 28 de etichete de vinuri româneşti, dar şi din ţări precum Italia, Spania, Franţa, Argentina sau Noua Zeelandă.

În următoarea perioadă, Gabriel Sandu împreună cu soţia şi partenera sa de afaceri vor să facă din Zabaione cel mai căutat restaurant italian din Bucureşti, însă nu se vede proprietar de restaurant pentru toată viaţa.  „Restaurantele sunt un domeniu mai puţin familiar şi sunt atât de multe detalii, încât nu cred că aş vrea să rămân în industria asta toată viaţa şi să fac asta în fiecare zi. În retail e simplu, îţi intră un produs şi îţi iese tot unu. La un restaurant îţi intră cinci produse şi iese unul singur, este mult mai complicat.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO