ZF 24

Numar dublu de clienti in perioada sarbatorilor pentru jucarii fata de anul trecut, dar comenzi cu o valoare mai mica

24.12.2008, 16:53 25

Jucariile pentru copii si vinurile au adus micilor intreprinzatori un numar dublu de clienti in decembrie fata de aceeasi perioada a anului trecut, criza afectand intr-o masura mai mica cererea. De exemplu, pentru jucarii, romanii au preferat comenzi de valoare mica, pana in 100 de lei, fata de alti ani cand comenzile depaseau aceasta suma. "Vanzarile au crescut cam cu 50% in decembrie fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cererea foarte mare a fost pentru jucarii si in special pentru jocuri educative: puzzle, lego, jocuri de strategie. Se simte insa criza, in sensul ca am avut mai multe comenzi de valoare mica, spre deosebire de anii anteriori. Asta se datoreaza si faptului ca multe companii nu au mai acordat primele de Craciun", spune Gabriela Chesaru, managing partner, al firmei Buburuza si al site-ului Buburuza.ro.

Magazinul virtual, lansat in iunie 2006, este specializat in comercializarea de produse pentru ingrijirea nou nascutului, mobilier pentru copii, jocuri. Cea mai mica comanda onorata de companie a fost de 50 de lei pentru un joc, in timp de cea mai mare cerere a valorat 2.000 de lei, pentru produse de puericultura. “In aceasta perioada onoram pe zi circa 25-30 de comenzi numai in Bucuresti. Acum cam 30-40% din livrari merg in tara, in special in orasele unde nu sunt hipermarketuri, de exemplu Sighisoara, dar si orase mari: Constanta, Iasi”, spune Chesaru. Conform datelor furnizate de site-ul Ministerului de Finante, compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 43.000 de euro, de patru ori mai mult fata de 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO