ZF 24

Metro ajunge cu franciza LaDoiPaşi la 700 de magazine. Un proprietar: „Vindem în continuare pe caiet“

Metro ajunge cu franciza LaDoiPaşi la 700 de magazine....

Autor: Cristina Roşca

27.08.2013, 00:07 89
Grupul german Metro Cash & Carry, unul dintre cei mai mari trei jucători din comerţul mo­dern local, a ajuns într-un an şi jumătate să semneze peste 700 de contracte de franciză cu magazine tra­diţionale în urma cărora acestea urmează să fie rebranduite „LaDoiPaşi“. Lanţul a lansat acest program care se adresează celor circa 150.000 de jucători din comerţul tradiţional, o piaţă de 7-8 mld. euro, în primăvara anului trecut.
 
Decizia Metro Cash&Carry de a lansa acest proiect este justificată de faptul că aceste magazine tradiţionale sunt de fapt clienţii lanţului german şi dispariţia lor conduce la scăderea businessului.
 
Reprezentanţii Metro Cash &Carry nu precizează afacerile cumulate ale celor peste 600 de magazine LaDoiPaşi şi nici care sunt pla­nurile de expansiune pe acest proiect. Un calcul al ZF arată că la o medie de 100.000-150.000 de euro vânzări per magazin franci­zat/an, „facturile“ plătite de micii comercianţi pe cumpărăturile făcute de la Metro Cash & Carry ar putea ajunge la 60 mil. euro dacă apro­vizionarea s-ar face exclusiv de la germani şi dacă partenerii lanţului nu ar beneficia de alte discounturi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO