Grupul german Metro Cash & Carry, unul dintre cei mai mari trei jucători din comerţul modern local, a ajuns într-un an şi jumătate să semneze peste 700 de contracte de franciză cu magazine tradiţionale în urma cărora acestea urmează să fie rebranduite „LaDoiPaşi“. Lanţul a lansat acest program care se adresează celor circa 150.000 de jucători din comerţul tradiţional, o piaţă de 7-8 mld. euro, în primăvara anului trecut.
Decizia Metro Cash&Carry de a lansa acest proiect este justificată de faptul că aceste magazine tradiţionale sunt de fapt clienţii lanţului german şi dispariţia lor conduce la scăderea businessului.
Reprezentanţii Metro Cash &Carry nu precizează afacerile cumulate ale celor peste 600 de magazine LaDoiPaşi şi nici care sunt planurile de expansiune pe acest proiect. Un calcul al ZF arată că la o medie de 100.000-150.000 de euro vânzări per magazin francizat/an, „facturile“ plătite de micii comercianţi pe cumpărăturile făcute de la Metro Cash & Carry ar putea ajunge la 60 mil. euro dacă aprovizionarea s-ar face exclusiv de la germani şi dacă partenerii lanţului nu ar beneficia de alte discounturi.