ZF 24

La Redoute: Vanzarile traditionale de haine au scazut mai puternic decat cele prin comanda

02.02.2010, 13:58 68

Tendinta de scadere in retailul traditional de imbracaminte afost mai puternica in 2009 decat in cel al vanzarilor directe, princatalog sau online, potrivit lui Alexandru Diaconu, directorul ADFirst Company,compania care detine brandul La Redoute in Romania."Daca retailul de fashion in magazine a scazut intre 30% si 50%,retailul prin catalog si online a resimtit o diminuare de sub 30%,dar nu pot spune ca nu am fost afectati si noi", a declaratDiaconu, care considera ca trendul puternic ascendent pe care l-aurmat sistemul online in ultimii trei ani, chiar daca s-a domolit,nu a putut deveni negativ.

O explicatie a diferentelor dintre sistemul de vanzari princomanda si cel prin intermediul magazinelor este faptul ca retailulclasic a fost bazat pe creditare, iar aceasta metoda a fostfolosita in ultimul an si de jucatorii care comercializeazaimbracaminte in magazine. "La noi sunt cheltuieli de sute de mii deeuro pentru editarea catalogului, sunt cheltuieli de promovare, darpentru un lant de magazine ai nevoie de chirie, de stoc de marfa,ceea ce plaseaza costurile unei companii care detine magazine la unnivel putin mai ridicat", este de parere Diaconu.

La Redoute, care este prezent la nivel intern de un an de zile ainregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 mil. euro,ajungand la o cota de piata de aproape 10% din comertul online dehaine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO