ZF 24

Instacart, companie evaluată la 39 de miliarde de dolari în 2021, se pregăteşte să stabilească un interval de preţ pentru oferta sa publică iniţială: Firma online de livrare de produse alimentare ia în considerare stabilirea preţului listării pe 19 septembrie. Tranzacţionarea ar putea începe a doua zi

Instacart, companie evaluată la 39 de miliarde de dolari...

Autor: Andrei Şerbănescu

07.09.2023, 14:06 144

Instacart Inc., o companie online de livrare de produse alimentare, se pregăteşte să stabilească un interval de preţ pentru oferta sa publică iniţială şi să înceapă prezentarea pentru investitori încă de luni, potrivit unor persoane familiarizate cu acest subiect, raportează Bloomberg.

Compania ia în considerare stabilirea preţului listării sale pe 19 septembrie, iar tranzacţionarea să înceapă a doua zi, potrivit persoanelor implicate în discuţiile oficiale, care au cerut să vorbească sub rezerva anonimatului. Planurile sunt fluide, iar calendarul ar putea încă să se schimbe în funcţie de condiţiile de pe piaţă.

Listarea Instacart ar putea dinamiza şi mai mult o piaţă de IPO-uri care s-a încălzit pe alocuri. Proiectantul de semiconductoare Arm Holdings Ltd. tocmai a stabilit o marjă de preţ pentru IPO-ul său - cea mai mare listare a anului - care ar trebui să înceapă să se tranzacţioneze încă de săptămâna viitoare.

Klaviyo Inc. o companie de marketing pentru comerţul electronic se pregăteşte, de asemenea, pentru o listare publică. Compania lucrează la un calendar similar cu Instacart, iar intervalul de preţ este aşteptat încă de luni, potrivit unor persoane familiarizate cu deliberările. La fel ca Instacart, listarea ar putea avea preţul pe 19 septembrie. 

Fondată în 2012, Instacart se pregăteşte de ani de zile să intre în bursă, sperând să profite de popularitatea acumulată în timpul pandemiei, perioadă în care cumpărăturile online au devenit o normalitate pentru consumatori.

Instacart a strâns 2,74 miliarde de dolari ca startup şi a fost evaluată la 39 de miliarde de dolari în 2021, potrivit furnizorului de date PitchBook. Dar, pe măsură ce pandemia s-a diminuat, creşterea Instacart a suferit o încetinire semnificaivă. Acest lucru a forţat compania să îşi reducă evaluarea internă de trei ori anul trecut, până la aproximativ 13 miliarde de dolari în octombrie 2022.

PepsiCo Inc. este un susţinător al IPO, se arată în prospectul Instacart.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO