ZF 24

Înapoi la nivelul din 2014-2015. Piaţa de electro-IT ar putea pierde între 500 mil. euro şi 1,5 mld. euro din cauza pandemiei. „Magazinele trebuie să rămână deschise, sunt de strictă necesitate“

Înapoi la nivelul din 2014-2015. Piaţa de electro-IT ar...

Autor: Cristina Roşca

20.04.2020, 13:30 660

♦ Românii au cheltuit anul trecut 3,5 mld. euro pe frigidere, televizoare sau aspiratoare, ceea ce înseamnă că în medie, fiecare consumator a plătit 180 de euro în 2019 pe astfel de produse ♦ Suma este de aproape două ori mai mică decât în Cehia şi de patru ori sub nivelul din Germania ♦ Pentru 2020, din cauza pandemiei, jucătorii din piaţă estimează un declin al vânzărilor ce porneşte de la 12-15% şi urcă spre 30-50%.

Piaţa locală de electro-IT va scădea în acest an, declinul putând ajunge până la 30-50% pe fondul bolii Covid-19, evoluţia negativă urmând să întrerupă şapte ani consecutivi de creşteri. Spre exemplu, anul trecut vânzările de televizoare, frigidere şi smartphone-uri au crescut cu 3,7%, ritmul fiind mult încetinit faţă de anii anteriori când România era campioană în Europa. Spre comparaţie, în 2018 vânzările de electrocasnice, electronice şi produse IT au avansat cu 13,4%, arată studiul GfK Temax.

„În ceea ce priveşte piaţa în ansamblul său, este clar că ea a scăzut deja (în martie în 2020 - n.red.) şi va continua să scadă. Nu avem o dimensiune în momentul de faţă, dar aşteptăm un recul de 30-50%. E limpede că şi noi vom fi afectaţi“, spune Dan Ostahie, fondatorul şi proprietarul Altex, liderul pieţei de electro-IT.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO