♦ Românii au cheltuit anul trecut 3,5 mld. euro pe frigidere, televizoare sau aspiratoare, ceea ce înseamnă că în medie, fiecare consumator a plătit 180 de euro în 2019 pe astfel de produse ♦ Suma este de aproape două ori mai mică decât în Cehia şi de patru ori sub nivelul din Germania ♦ Pentru 2020, din cauza pandemiei, jucătorii din piaţă estimează un declin al vânzărilor ce porneşte de la 12-15% şi urcă spre 30-50%.
Piaţa locală de electro-IT va scădea în acest an, declinul putând ajunge până la 30-50% pe fondul bolii Covid-19, evoluţia negativă urmând să întrerupă şapte ani consecutivi de creşteri. Spre exemplu, anul trecut vânzările de televizoare, frigidere şi smartphone-uri au crescut cu 3,7%, ritmul fiind mult încetinit faţă de anii anteriori când România era campioană în Europa. Spre comparaţie, în 2018 vânzările de electrocasnice, electronice şi produse IT au avansat cu 13,4%, arată studiul GfK Temax.
„În ceea ce priveşte piaţa în ansamblul său, este clar că ea a scăzut deja (în martie în 2020 - n.red.) şi va continua să scadă. Nu avem o dimensiune în momentul de faţă, dar aşteptăm un recul de 30-50%. E limpede că şi noi vom fi afectaţi“, spune Dan Ostahie, fondatorul şi proprietarul Altex, liderul pieţei de electro-IT.