ZF 24

Impactul interacţiunii în mediul digital pentru copii. Psiholog: Copiii sunt stresaţi, iar dezvoltarea este frânată din cauza lipsei interacţiunii

Ana Caterina Bedivan, psiholog: În urma acestei perioade se poate ajunge la traumă colectivă, stres posttraumatic

Ana Caterina Bedivan, psiholog: În urma acestei perioade se poate ajunge la traumă colectivă, stres posttraumatic

Autor: Alexandra Cepăreanu

07.05.2020, 17:15 306

Închiderea şcolilor din cauza epidemiei de COVID-19 şi interacţiu­nea din mediul online a copiilor pentru a continua procesul de învăţare, dar fără a ieşi din casă pot să lase urme adânci în dezvoltarea unei întregi generaţii, susţine psihologul Ana Caterina Bedivan.

„Copiii sunt stresaţi în perioada asta, iar dezvoltarea este frânată din cauza lipsei interacţiunii. Ei au nevoie de ieşit în afara casei, după 3 ani şi jumătate au nevoie de interacţiune. Prin contact cu ceilalţi se dezvoltă, deci practic şi dezvoltarea este frânată sau este altfel, diferită“, a explicat psiho­logul Ana Caterina Bedivan pentru Ziarul Financiar.  

Copiii pot trece cu bine de această perioadă dacă părinţii îi sprijină şi interacţionează constant cu ei, însă cei care au probleme cu anxietatea situaţia este mai dificilă, spune psihologul.

„Cu cei care sunt anxioşi este o zonă de alertă, chiar dacă au fost cu părinţii. Pentru aceştia grupul este foarte important, statul în casă pentru cei care au fond anxios este toxic pentru că potenţează anxietatea, copilul stă în frică, nu este provocat pentru că mediul este securizat. Mersul la grădiniţă îi ajută să depăşească starea şi să o gestioneze“, explică ea.

Din cauza lipsei de interacţiune în această perioadă, dezvoltarea copiilor poate fi frânată. „Se poate ajunge la anxietate, dezvoltare posibil frânată sau posibilităţi limitate de învăţare şi explorare. Bazele comunicării şi interacţiunii, succesele noastre de adulţi, se pun în perioada preşcolară. Cu cât copilul interacţionează mai mult de mic, din perioada preşcolară, cu atât viaţa lui de adult va fi mai uşoară. Cu cât perioada este mai lungă, dificultăţile devin mai mari. În urma acestei perioade se poate ajunge la traumă colectivă, stres posttraumatic la nivel mai mare, cu populaţie de copii care suferă“, spune Ana Caterina Bedivan

Copiii mai mari suferă mai mult conştient legat de lipsa prietenilor, a activităţilor, a profesorilor, spre deosebire de cei preşcolari care se adaptează mai uşor.

„Cei mai mari au dificultăţi, partea de mişcare, de ieşit din casă care are un sens mai mare pentru ei. Este o idee bună ca şcolile să fie închise. Profesional sunt pro şi contra, dar pe de altă parte mi se pare o traumă mai mare să chemi un preşcolar să îi spui că nu are voie să stea langă prietenul tău. La noi unde contactul fizic este parte din cultură, este mai greu“, concluzionează psihologul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO