ZF 24

Centura Arad, in underground. Cum s-a nascut prima autostrada ingropata

09.11.2009, 12:09 25

Inceperea lucrarilor de constructie la centura ocolitoare aAradului, parte a autostrazii care va lega acest oras de Timisoara,este intarziata de un scandal izbucnit intre oficialii Companiei deAutostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si conducereaaeroportului din apropiere, scrie Gandul.

Portiunea "in litigiu" nu are decat 500 de metri, insa esteperpendiculara pe pista de decolare-aterizare a Aeroportului Arad,aflat in subordinea Consiliului Judetean. Studiul de fezabilitatepentru constructia centurii, elaborat de compania francezaScetaroute, nu a evidentiat niciun fel de probleme, asa ca a fostales amplasamentul indicat de consultant, dupa cum au declaratsurse din cadrul CNADNR.

Dupa organizarea licitatiei, CNADNR a semnat, in luna aprilie aacestui an, contractul de constructie cu consortiulspaniolo-austriac FCC Construccion - Porr Tehnobau, valoarea totalaa contractului ridicandu-se la 115 milioane de euro. Peste 70% dinaceasta suma este asigurata printr-un imprumut obtinut de la BancaEuropeana pentru Investitii (BEI).

Prin contract, consortiul s-a angajat ca, pana in aprilie 2011,sa finalizeze constructia celor 12 km din centura de nord-vest aAradului, in regim de autostrada. Unde s-a ajuns, cititi pewww.gandul.info.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO