Centura Arad, in underground. Cum s-a nascut prima autostrada ingropata

Ziarul Financiar 09.11.2009

Inceperea lucrarilor de constructie la centura ocolitoare a Aradului, parte a autostrazii care va lega acest oras de Timisoara, este intarziata de un scandal izbucnit intre oficialii Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si conducerea aeroportului din apropiere, scrie Gandul.

Portiunea "in litigiu" nu are decat 500 de metri, insa este perpendiculara pe pista de decolare-aterizare a Aeroportului Arad, aflat in subordinea Consiliului Judetean. Studiul de fezabilitate pentru constructia centurii, elaborat de compania franceza Scetaroute, nu a evidentiat niciun fel de probleme, asa ca a fost ales amplasamentul indicat de consultant, dupa cum au declarat surse din cadrul CNADNR.

Dupa organizarea licitatiei, CNADNR a semnat, in luna aprilie a acestui an, contractul de constructie cu consortiul spaniolo-austriac FCC Construccion - Porr Tehnobau, valoarea totala a contractului ridicandu-se la 115 milioane de euro. Peste 70% din aceasta suma este asigurata printr-un imprumut obtinut de la Banca Europeana pentru Investitii (BEI).

Prin contract, consortiul s-a angajat ca, pana in aprilie 2011, sa finalizeze constructia celor 12 km din centura de nord-vest a Aradului, in regim de autostrada. Unde s-a ajuns, cititi pe www.gandul.info.