ZF 24

Ce sanse de supravietuire au chioscurile, dupa esecul supermarketurilor romanesti ?

13.01.2010, 13:08 27

Magazinele mici, localizate in inima cartierelor, vor avea locullor in comertul local in urmatorii 2-3 ani, acestea reusind in 2009sa se mentina la o cota de piata onorabila in sectorul bunurilor delarg consum, de 32%, potrivit companiei de cercetare a pieteiGfK.

Cine va face insa jocurile pe acestsegment?

Chioscurile vor fi inghitite de lanturi straine de magazine deproximitate, iar mini-market-urile vor continua sa dispara treptatpentru ca tot mai multi clienti se duc in hipermarketuri pentrua-si cumpara alimentele, anticipeaza jucatorii din comert.

"In 2015 ma astept sa vad pe piata locala peste 1.000 de magazinede proximitate cu un format modern, similar magazinelor dinbenzinarii, si mai multi jucatori mari de talie internationala. Vafi un segment dominat de investitori straini", afirma Dan Vasile,directorul general al Rautakirja Romania, operatorul retelei demagazine de proximitate R-Kiosk.
Doar in Capitala sunt in prezent 1.000-2.000 de buticuri simini-marketuri de cartier. In ultimii ani, acestea au fost afectateputernic de extinderea marilor retele de supermarketuri sidiscountere precum Mega Image, Billa sau Profi.

La randul sau, Dusan Wilms, directorul general al Metro Cash &Carry Romania, cel mai mare jucator din comert dupa valoareavanzarilor, spune ca tendinta este de specializare a comertului deproximitate. "In primul rand, adaptarea la tendintele moderne si cuspecificitate in comertul alimentar ii poate ajuta pe miciicomercianti locali sa supravietuiasca", afirma el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO