ZF 24

Buget Ministerul Transporturilor: Care sunt cele mai mari proiecte de infrastructură feroviară pe care le are CFR bugetate în 2022?

Buget Ministerul Transporturilor: Care sunt cele mai mari...

Autor: Andrei Şerbănescu

20.12.2021, 13:59 500

Ministerul Transporturilor are, în proiectul de buget pe 2022, o propunere de alocare de 17 mld. de lei credite bugetare, în creştere cu 21%, de la 14 mld. de lei, cât a cheltuit în 2021. Alocarea pentru proiecte cu finanţare din fonduri europene aferente exerciţiului financiar multi-anual 2014-2020 este de aproape 9 miliarde de lei.

Potrivit proiectului de buget pentru 2022, CNCF CFR SA propune următoarele priorităţi strategice care sunt focalizate în principal pe:

  • Continuarea şi finalizarea lucrărilor Coridorului IV ramura nordină pe secţiunile Braşov – Sighişoara, Sighişoara – Simeria şi Simeria – Gurasada – Km.614, aflate în diverse stadii de execuţie
  • Programe de eliminare a restricţiilor de viteză de pe întreaga reţea TEN-T centrală şi globală cu impact direct şi imediat asupra duratei călătoriei şi/ sau asupra creşterii siguranţei şi confortului călătorilor
  • Modernizarea sistemelor de siguranţă şi centralizare, inclusiv prin proiecte de creştere a calităţii serviciilor de transport feroviar în staţiile CF
  • Proiecte de electrificare a liniilor CF lipsă din reţeaua TEN-T centrală şi globală de pe liniile CF Episcopia Bihor – Cluj Napoca, Răduleşti – Giurgiu, Constanţa – Mangalia şi Bucureşti – Giurgiu
  • Reabilitarea şi modernizarea Coridorului IV ramura sudică (Arad – Timişoara – Caransebeş, Craiova – Calafat şi Bucureşti – Giurgiu)
  • Reabilitarea şi modernizarea liniei CF Ploieşti Sud-Focşani-Paşcani-Iaşi-Frontiera, Paşcani-Dărmăneşti-Vicşani-Frontieră
  • Reabilitarea şi modernizarea liniei CF Predeal – Braşov
  • Achiziţia de sisteme de trenuri de lucru pentru activitatea de reînnoire (reparaţie capitală), reabilitarea, modernizarea, construirea unor elemente componente ale infrastructurii feroviare şi creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei feroviare
  • Reabilitarea şi modernizarea Complexului Feroviar Gara de Nord, inclusiv centura feroviară a Bucureştiului ca o alternativă pentru transportul urban al locuitorilor din zonele periferice, un acces mai facil pentru marile centre comerciale şi depozitare amplasate în zona centurii şi crearea unor noduri intermodale la capătul liniilor de transport.

Principalele obiective se regăsesc în Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021 – 2025.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO