ZF 24

Brandul Napolact este motorul olandezilor de la Friesland, cu vânzări de 80 mil. euro

Brandul Napolact este motorul olandezilor de la...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

16.08.2013, 17:28 1129

Napolact, una dintre cele mai vechi mărci de lactate de pe piaţa românească, a rămas la aproape zece ani de la preluarea de către grupul olandez Friesland brandul cu cea mai mare contribuţie în vânzările olandezilor, pe o piaţă în care expansiunea mărcilor private pune presiune pe brandurile tradiţionale ale producătorilor locali.

„Napolact reprezintă circa 50% din rulajele noastre. Investiţiile în promovare şi în dezvoltare se concentrea­ză în jurul Napolact“, a declarat Cornel Cărămizaru, directorul de vânzări al FrieslandCampina România.

De altfel, strategia de a-şi construi busi­nessul în jurul unei mărci locale puternice este aplicată de acţionarii Friesland pe toate pie­ţele unde sunt prezenţi, Milli fiind sin­gurul brand internaţional din portofoliul gru­pului, celelalte fiind mărci cu prezenţă locală.

În România olandezii deţin în prezent trei companii - FrieslandCampina România, Napolact şi Industrializa­rea Laptelui Mureş - şi trei fabrici, în localităţile Baciu (Cluj), Târgu-Mureş (Mureş) şi Carei (Satu Mare), iar din portofoliul grupului fac parte branduri de lactate precum Napolact, Milli, Oké sau Campina.

Cele trei companii au afaceri cumulate de circa 767 mil. lei (172 mil. euro) şi peste 1.200 de angajaţi, con­form calcu­le­lor ZF pe baza datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Sin­gura companie pro­fitabilă este Napolact, care le-a adus olan­de­zilor anul trecut câştiguri de 9 mil. lei (2 mil. euro). Cărămizaru precizează că firma Na­po­lact SA nu coincide cu brandul Napolact, deci rulajele companiei nu reprezintă exact vânzările înregis­trate de brand. Conform calculelor ZF, brandul Napolact are o contribuţie de 80 mil. euro la afacerile totale ale Friesland În România.

Se axează pe băuturi pe bază de lapte

Piaţa lactatelor, afectată de scăderea pu­terii de cumpărare, dar şi de scandalul aflato­xi­nei şi mai nou de o investigaţie a Con­siliu­lui Concurenţei privind o posibilă înţelegere între companii pe segmentul colectării, pro­ce­sării şi comercializării, a scăzut constant în ultimii ani până la 800 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO