ZF 24

Bilanţul anului 2023: Jagoda Gwardys-Zientara, Carrefour România: Anul acesta a fost marcat de creştere, dar şi de transformarea businessului în trei arii cheie, extindere, digitalizare şi responsabilitate

Jagoda Gwardys-Zientara, COO-ul Carrefour România: Viziunea noastră omnichannel ne poziţionează astăzi ca fiind singurul retailer cu o asemenea diversitate de formate şi de posibilităţi de a face shopping online, prin amprenta e-commerce.

Jagoda Gwardys-Zientara, COO-ul Carrefour România: Viziunea noastră omnichannel ne poziţionează astăzi ca fiind singurul retailer cu o asemenea diversitate de formate şi de posibilităţi de a face shopping online, prin amprenta e-commerce.

Autor: Cristina Roşca

22.12.2023, 12:40 130

@ Carrefour va închide anul cu circa 450 de magazine sub mai multe formate @ E vorba de 46 de hipermarketuri, 191 de magazine Market (supermarketuri), 131 de unităţi Integrated Express (proximitate modernă), 33 francize, 28 de Supeco (un mix de discount şi cash&carry) şi cele 18 magazine Cora recent preluate @ Acestora li se adaugă operaţiunile online.

 

Anul 2023 a fost unul transformator pentru businessul Carrefour în România, fiind marcat nu doar de creşterea vânzărilor, ci şi de schimbări fundamentale în domenii cheie, spune Jagoda Gwardys-Zientara, COO-ul operaţiunilor locale ale gigantului francez.

“Pentru Carrefour România, anul pe care ne pregătim să îl încheiem nu a fost marcat doar de creştere, ci de transformarea businessului în trei arii cheie, respectiv extindere locală, digitalizare şi responsabilitate.”

În ceea ce priveşte expansiunea, executivul aminteşte în primul rând de achiziţia tuturor activităţilor brandului Cora în România, “o etapă majoră pentru Carrefour”.

“Acest lucru presupune o amprentă naţională mai mare, noi colegi şi noi parteneriate. În urma aprobării tranzacţiei de către Consiliul Concurenţei în octombrie 2023, reţeaua de magazine Carrefour s-a extins instant la 435 de magazine.”

Această achiziţie a presupus 10 hipermarketuri şi nouă magazine de proximitate, Cora fiind la momentul preluării cel mai mic şi cel mai puţin extins actor din comerţul alimentar modern.

“În prezent, prioritatea noastră este de a integra toate magazinele Cora în structura de business existentă, cu un plan meticulos întocmit, care se întinde până în noul an.”

Jagoda Gwardys-Zientara adaugă că 2023 a adus cu sine un total de 48 de magazine noi, incluzând aici unităţile Cora, dar şi o serie de inaugurări ale Carrefour, reprezentând o accelerare a expansiunii faţă de anii precedenţi. Spre comparaţie, la finalul anului trecut erau puţin peste 400 de unităţi în portofoliul francezilor în România.

Astfel, grupul a apăsat din nou pedala dezvoltării, după ce câţiva ani în care a reorganizat portofoliul de magazine deja existente.

“În plus faţă de această mişcare strategică de expansiune (preluarea Cora - n.red.), am continuat să ne extindem formatul emblematic de hipermarket, ceea ce a dus la deschiderea a trei noi magazine în Alba Iulia, Craiova şi Arad. Acesta este un semn foarte sănătos de creştere, deoarece hipermarketul rămâne formatul nostru reprezentativ, cu cel mai mare număr de oferte şi promoţii, precum şi cel mai mare număr de noi locuri de muncă create, în ceea ce priveşte contribuţia la economia locală.”

În plus, acestea sunt oraşe cheie pentru regiunile respective, aşa că grupul Carrefour a câştigat mulţi clienţi noi, adagă COO-ul.

“E vorba de oameni care îmbrăţişează acum beneficiile cumpărăturilor locale - deoarece toate hipermarketurile sunt aprovizionate de o varietate de producători locali, bine cunoscuţi în comunităţile lor.”

Carrefour va închide anul cu circa 450 de magazine sub mai multe formate. E vorba de 46 de hipermarketuri, 191 de magazine Market (supermarketuri), 131 de unităţi Integrated Express (proximitate modernă), 33 francize, 28 de Supeco (un mix de discount şi cash&carry) şi cele 18 magazine Cora. Acestora li se adaugă operaţiunile online.

“Viziunea noastră omnichannel ne poziţionează astăzi ca fiind singurul retailer cu o asemenea diversitate de formate şi de posibilităţi de a face shopping online, prin amprenta e-commerce, care urmează să fie extinsă anul următor. Totodată, investim în digitalizare pentru a deveni o companie de Digital Retail. Este un termen pe care îl folosim foarte des, pentru că plasăm digitalul şi datele în centrul operaţiunilor noastre.”

În ceea ce priveşte 2024, Carrefour va continua expansiunea şi dezvoltarea omnichannel (deci offline şi online), iar pentru a susţine această extindere, grupul va inaugura un nou depozit logistic în Bacău.

“O altă mare oportunitate pentru 2024 o reprezintă implementarea programului SGR, care a început în luna noiembrie a acestui an, acesta fiind unul dintre cele mai importante proiecte de economie circulară din România la ora actuală. Cu ajutorul partenerilor noştri, am investit în dezvoltarea unei infrastructuri complete de reciclare, care cuprinde echipamente specializate, sisteme IT robuste şi o pregătire riguroasă a angajaţilor.”

Carrefour România a avut anul trecut business total de peste 14,7 mld. lei (circa 3 mld. euro), cu 12,6% mai mare decât în 2021. După cifra de afaceri, grupul a fost în 2022, în România, al treilea cel mai mare jucător din retailul cu dominantă alimentară. Cora a închis anul 2022 cu afaceri de 1,51 mld. lei, cu 2,5% mai mici decât în 2021, fiind singurul retailer modern pe minus.

Jagoda Gwardys-Zientara nu înaintează cifre pentru 2023, vorbind doar la modul general despre o “creştere” a businessului.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO