ZF 24

Berarii Europei încep o nouă luptă a halbelor în România. Cum s-au impus Pilsner Urquell şi Staropramen

Berarii Europei încep o nouă luptă a halbelor în...

Autor: Ioana David

27.10.2013, 18:34 168

Cehia, recunoscută drept ţara care a dat lumii berea blondă şi primul muzeu al berii, are cea mai puternică tradiţie din Europa în această industrie şi nicio vizită la Praga sau în marile oraşe nu se poate termina fără ca turistul să nu intre într-o berărie. 55 de fabrici de mari di­mensiuni funcţionează pe teritoriul Cehiei, însă numărul miniberăriilor este dublu.

În România, Pilsner şi Bernard sunt aduse direct din import, iar berea Staro­pramen se produce la Ploieşti, în singura fabrică pe care Bergenbier o deţine în România.

Mihai Bonca, directorul de marketing al Bergenbier, spune că Staropramen se vinde în 30 de ţări din două continente şi că berea are o istorie de aproape 150 de ani.

Bergenbier a lansat Staropramen în 2011 şi devenea al şaselea brand pe care compania îl producea la Ploieşti. La mo­mentul lansării, Staropramen era brandul fanion din portofoliul companiei de­ţinute de fondul de investiţii CVC Capital Partners (care ulterior a vândut către canadienii de la Molson Coors).

Staropramen a fost încadrată în aşa-numitul segment „core plus“ (sau mains­tream plus), iar Pislner Urquell a fost poziţionată de SABMiller pe segmentul superpremium de preţ, ceea ce înseamnă că nu se întâlnesc direct în piaţă.

La nivel internaţional, Pilsner Urquell, care a fost lansată în 1842, se află în portofoliul SABMiller (proprietarul fabricilor Ursus de pe piaţa locală), care mai deţine şi brandul Gambrinus.

Cel de-al treilea brand din Cehia prezent în România, Bernard, este importat de către Bavarom, iar proprietarii au încercat să se diferenţieze de celelalte branduri de bere prin realizarea unui produs nepasteurizat.

Pe cât de mare este piaţă din Cehia pe atât de puternică este competiţia în industria berii. Deşi se declară fideli berilor produse local, cehii nu ezită să încerce branduri care vin din import, astfel că importurile au ajuns în 2011 la 4% din piaţă. Spre comparaţie, în România importurile reprezintă numai 1,5% din volumele de vânzări. 

Cehii preferă să bea la draught şi la sticlă, şi de-abia dacă au auzit de PET, care în state precum Bulgaria sau România aduc cele mai mari încasări proprietarilor. Cehia este totodată ţara din care au plecat berile cu arome şi care „au prins“ în toată Europa.

Cehii preferă să bea la draught şi la sticlă, şi de-abia dacă au auzit de PET, care în state precum Bulgaria sau România aduc cele mai mari încasări proprietarilor. Cehia este totodată ţara din care au plecat berile cu arome şi care „au prins“ în toată Europa.

Staropramen a fost încadrată în aşa-numitul segment „core plus“ (sau mainstream plus), iar Pislner Urquell a fost poziţionată de SABMiller pe segmentul superpremium de preţ, ceea ce înseamnă că nu se întâlnesc direct în piaţă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO