„Dacă anul trecut s-au cumpărat în special în al patrulea trimestru PC-uri cu procesoare Intel i3, i5 sau i7, în primul trimestru piaţa a virat în mod neaşteptat spre modele mai ieftine. S-au vândut mai multe computere cu procesoare Intel Celeron, Pentium“, a declarat Neţin.
Şeful operaţiunilor pentru România, Bulgaria şi Moldova al companiei chineze Lenovo nu a oferit detalii despre vânzările exacte înregistrate pe plan local, adăugând doar că acestea sunt cu 20% peste ţinta stabilită iniţial pentru acest trimestru. Compania are ca obiectiv pentru piaţa din România să devină lider pe toate segmentele de piaţă şi să îşi majoreze cota în faţa rivalilor, în contextul în care grupul chinez este lider la nivel global pe piaţa de PC-uri. „Este normal să vrem să creştem mai mult, avem o presiune să fim numărul unu. În România cu toate creşterile puternice din ultimii ani avem o cotă de aproximativ 20% din piaţă, iar acest nivel al cotei de piaţă trebuie să fie doar o etapă tranzitorie.“
Lenovo a trecut pe primul loc pe piaţa românească de PC-uri în al doilea trimestru al anului 2013 pentru prima oară de la înfiinţarea reprezentanţei locale în 2005. Cei mai mari rivali ai Lenovo de pe piaţa locală de PC-uri sunt companii precum Acer, Asus, HP şi Toshiba.
Creşterea pieţei din primul trimestru din acest an nu a fost generată de proiecte din sectorul public, ci de segmentul consumer şi al firmelor mici şi mijlocii.