ZF 24

Alro Slatina a înregistrat în T1/2023 o cifră de afaceri consolidată de 822 milioane lei, în scădere cu 25%, şi o pierdere de 52 milioane lei, faţă de pierderea netă de 18 milioane lei în T1 2022

Alro Slatina a înregistrat în T1/2023 o cifră de...

Autor: Roxana Rosu

12.05.2023, 08:26 362

Alro Slatina, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integraţi pe verticală din Europa, după capacitatea de producţie, a înregistrat în T1/2023 o cifră de afaceri consolidată de 822 milioane lei, cu 25% mai mică faţă de perioada similar din 202,  când a fost de 1,1 miliarde lei, şi o pierdere netă de 52 milioane lei, faţă de pierderea netă de 18 milioane lei în T1 2022, potrivit raportului financiar publicat la BVB.

Rezultatele grupului au fost afectate în acest an de cererea mai scăzută de aluminiu pe pieţele internaţionale şi de costurile ridicate pentru materiile prime, inclusiv energia.

 „Primele trei luni ale anului 2023 ne-au găsit într-un nou model de afaceri faţă de primul trimestru din 2022, deoarece anul trecut am fost nevoiţi să luăm măsuri dificile, dar necesare pentru a ne menţine activitatea şi să închidem temporar trei din cele cinci hale de electroliză. Dar aceste măsuri rapide pe care le-am luat pentru a reduce costurile, susţinute şi de rezultatele bune ale strategiei noastre de dezvoltare pe termen lung, ne-au ajutat din nou să limităm pierderile şi să ne îndeplinim toate obligaţiile de afaceri şi sociale”, a declarat Marian Năstase, preşedintele Consiliului de Administraţie ALRO.

În T1 2023, preţul aluminiului a înregistrat o scădere cu 26%, cotaţia medie situându-se la 2.435 USD/tonă, în scădere cu 834 USD/tonă, comparativ cu media T1 2022, când a fost 3.269 USD/tonă.

”Programul puternic de investiţii pe care l-am implementat în ultimii 20 de ani ne-a ajutat să navigăm pe o piaţă foarte volatilă a aluminiului şi să ne adaptăm producţia la schimbările cererii, limitând în acelaşi timp impactul costurilor ridicate cu utilităţile. În timp ce piaţa aluminiului a început să dea uşoare semne de îmbunătăţire la sfârşitul primului trimestru, ne vom continua investiţiile în tehnologii eficiente din punct de vedere al costurilor pentru a ne susţine în continuare poziţia pe piaţă pe termen lung”, a adăugat Marian Năstase. 

În primul trimestru al anului 2023, ALRO a modernizat 11 cuve de electroliză şi a continuat strategia de a investi în creşterea producţiei de aluminiu cu valoare adăugată ridicată. Filiala sa, Vimetco Extrusion, a pus în funcţiune o nouă presă de extrudare în 2022, crescând astfel vânzările de produse extrudate cu 18% în T1 2023, comparativ cu T1 2022.

Compania a anunţat că, după o îndelungă perioadă în care cererea de bare a fost slabă, semne de îmbunătăţire a cererii au fost înregistrate in T1 2023, ceea ce a dus la o majorare cu 22%, comparativ cu T1 2022.

Vânzările de sârmă au fost peste bugetul Grupului, iar producţia de benzi a rămas la acelaşi nivel ca în primul trimestru din 2022.  

In martie 2023, Grupul a depus documentaţia pentru primirea compensării costurilor cu emisiile indirecte incorporate in pretul energiei aferenta anului 2022, in suma de 437 milioane lei si se asteapta ca aceasta sa aiba un impact pozitiv in Cash Flow-ul Operational Alro in anul 2023.

Alro Slatina este deţinută majoritar de grupul rus Vimetco (54,18%), controlat de miliardarul Vitali Maşitski, în timp ce Pavăl Holding, companie a fraţilor Pavăl de la Dedeman, are o participaţie de 23,21%, iar Fondul Proprietatea deţine 10,2% din capitalul social.



 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO