ZF 24

Alexandru Balaci, CEO Mokka România: Piaţa produselor de lux trece printr-o schimbare radicală, generate de obiceiurile de consum al GenZ. Solutiile de tip ”buy now, pay later” devin o necesitate pentru retailerii

Alexandru Balaci, CEO Mokka România:  Piaţa produselor...

Autor: Roxana Rosu

16.08.2023, 10:32 294

Piaţa globală a produselor de lux trece printr-o schimbare radicală pe măsură ce este obligată să se adapteze obiceiurilor de consum ale Generaţiei Z (tineri născuţi între 1995 şi 2010) şi Millennials, categorii de cumpărători care preferă metodele de plată alternative şi flexibile, cum este varianta ”buy now, pay later” (BNPL).

„BNPL devine o necesitate pentru retailerii produselor de lux. Dacă în urmă cu un deceniu brandurile de lux erau rezervate preponderent unei categorii de cumpărători cu putere financiară mare, astăzi lucrurile stau diferit. Clienţii din generaţiile Millennials, GenZ şi celor care vin după ei au o mentalitate diferită faţă de predecesori. Îşi doresc să aibă acces la produsele preferate pe loc şi nu sunt dispuşi să economisească luni sau ani pentru achiziţia bunurilor de lux. Aceste categorii de cumpărători – care constituie „nucleul dur” al BNPL – au o aversiune faţă de metodele tradiţionale de finanţare, preferând metodele de plată alternative şi flexibile. În contextul de azi devine tot mai evident că vânzările brandurilor de lux vor fi decise de adăugarea butonului BNPL la checkout”, spune Alexandru Balaci, CEO-ul fintech-ului Mokka România, fondat de Irene Shvakman, de origine ucraineană, şi Fernando Dias Da Silva. Mokka este primul provider Buy Now Pay Later care a intrat pe piaţa românească, în urmă cu 3 ani.

Potrivit estimărilor, până în 2025, 70% dintre achiziţiile din zona produselor de lux vor fi realizate de clienţi GenZ şi Millennials, la care se adaugă cei din Generaţia Alpha (tinerii născuţi după 2010).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO