ZF 24

A renunţat la o firmă de internet şi a pariat 300.000 € pe o fabrică de panouri solare

A renunţat la o firmă de internet şi a pariat 300.000...

Autor: Mădălina Bodârlău

21.09.2014, 11:00 3681

Silviu Iordache, 30 de ani, care a devenit antreprenor în urmă cu zece ani cu o firmă care furniza internet şi telefonie fixă, a decis în urmă cu cinci ani să intre în producţie cu o fabrică de panouri solare, echipamente care sunt folosite la obţinerea apei calde menajere.

Omul de afaceri a investit 300.000 de euro în unitatea de producţie din localitatea Spătaru la 15 ki­lo­metri de oraşul Buzău, iar două treimi din bani au venit din fon­durile europene pentru investiţii în agricultură şi mediul rural. „Am ajuns la panourile so­la­re termice când mi-am dat seama că sunt mai eficiente şi se amor­ti­zează mult mai repede com­pa­ra­tiv cu cele fotovoltaice“, a spus el.

Iordache spune că a simţit potenţialul de creştere al pieţeie de panouri solare odată cu aşa-nu­mi­tul program „Casa Verde“, prin care statul a sus­ţinut finan­ciar in­ves­tiţiile în lo­cuinţe pentru insta­larea de sisteme de încăzire cu energie regene­ra­bi­lă.

„În Europa sunt relativ puţini producători, iar produsele lor sunt de obicei cu 50-60% mai scumpe decât cele pe care le vindem noi, însă este o concurenţă extrem de puternică şi dis­truc­tivă de pe piaţa chineză“, a spus Iordache, proprietarul firmei Panosol Power, cu afaceri de 0,2 mil. euro anul trecut. Omul de afaceri esti­mea­ză că va ajunge la afaceri de un milion de euro în acest an ca urmare a creşterii vânzărilor pe fondul redeschiderii plă­ţilor în cadrul programului de stat pentru susţinerea in­ves­ti­ţiilor în sistemul de încălzire alimentat cu energie verde, dar şi pentru că s-a aliniat în piaţă cu preţurile produselor de im­port.

„Am reuşit în ultimul an, printr-o eficientizare a liniei de producţie şi parteneriate directe cu producătorii de materii prime, să aducem produsele noastre la preţuri competitive cu cele care vin de pe piaţa chineză“, a spus Iordache, în cadrul unui eveniment organizat de Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR), instituţia care gestionează programul de 9 miliarde de euro de investiţii în agricultură şi mediul rural.

Panourile solare produse în judeţul Buzău sunt distribuite la nivel naţional prin intermediul magazinelor de bricolaj iar aproximativ 5% din vanzări vin din online.

Cei mai mulţi cumpărători† provin din judeţe cu populaţie mare, unde nivelul salarial este peste medie, precum Bucureşti, Constanţa sau Iaşi.  Alte 10% din vânzări vin şi din vânzările către pieţe externe precum cele din Egipt, Grecia, Italia sau Republica Moldova, pe care Panosol Power a ajuns să livreze după participări la târguri de profil în Europa.

Panourile ieşite pe poarta fabricii lui Silviu Iordache concurează cu cele ale Altius Fotovoltaic, o altă fabrică inaugurată în judeţul Giurgiu în acest an, şi o investiţie de 8 milioane de euro. Reprezenanţii Altius Fotovolatic declarau în urmă cu două luni într-un interviu în Ziarul Financiar că panourile fotovoltaice au potenţial la export pe pieţe din Orientul Mijlociu şi Africa sub-Sahariană, ca urmare a lipsei unei infrastructuri dezvoltate de distribuţie a energiei electrice în aceste regiuni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO