ZF 24

20% din pretul produselor la raft consta in costurile mai mari de distributie

23.04.2008, 15:22 30

Pretul produselor la raft din magazinele din Romania este mai mare decat in alte tari europene cu aproape 15%, din cauza costurilor de distributie ridicate de pe piata locala, a declarat presedintele firmei olandeze de consultanta in domeniul logistic Archicom, Gerard F.A. Kuijs, citat de Mediafax.

"In Romania, din pretul la raft al produselor, costul de distributie reprezinta 16-20%, in timp ce in alte state din Europa acestea reprezinta doar 4-6%. Aceasta diferenta vine din faptul ca in Romania retelele de distributie sunt ineficiente, nu sunt foarte bine organizate si sunt mai scumpe", a spus Kuij, intr-un seminar pe teme de logistica si distributie.

El a mai aratat ca din aceasta cauza produsele din magazinele romanesti sunt mai scumpe cu 10-15%, fata de cele din tari precum Franta, Germania sau Olanda.

Un alt factor care conduce la cresterea costului de distributie si implicit la preturi mai mari pe piata romaneasca este faptul ca majoritatea producatorilor isi distribuie marfa prin intermediul distribuitorilor si nu in mod direct.

"Pentru a eficientiza distributia si pentru a reduce costurile trebuie in primul rand sa fie micsorat numarul de intermediari dintre producatori si vanzatori", a aratat Kuijs. Mai multe detalii pe www.mediafax.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO