Special

Clasa medie în piaţa locuinţelor: are venituri lunare între 1.000 şi 3.000 de euro şi caută apartamente în nordul oraşului

Clasa medie în piaţa locuinţelor: are venituri lunare...

Autor: Cristi Moga

15.09.2014, 00:06 1794

În piaţa locuinţelor din Bucureşti, circa o treime din cumpărători pot fi incluşi în clasa medie, familii cu venituri cuprinse între 1.000 şi 3.000 de euro lunar care lucrează în domenii precum IT, bănci, telecom sau vânzări, potrivit unei analize a firmei de consultanţă imobiliară Coldwell Banker.

Ei caută apartamente în special în proiecte noi, care beneficiază de un amplasament bun, în interiorul marilor cartiere sau în zona de nord a oraşului, în apropierea lacurilor Herăstrău – Floreasca, dar şi la mică distanţă de centrele de afaceri în care majoritatea îşi desfăşoară activitatea.

„Cumpărătorii unei locuinţe din această categorie pot fi consideraţi ca făcând parte din adevărata clasă mijlocie. Sunt persoane care au trecut de perioada de început a carierei, având de regulă o experienţă de minimum cinci ani şi ajungând într-un punct al carierei în care veniturile sunt îndeajuns de satis­făcătoare pentru a da o stare de relaxare privind nevoile cotidiene, achiziţionarea unei locuinţe noi, cu un grad mai ridicat de confort, fiind acum posibilă“, explică Gabriel Voicu, director al diviziei New Homes din cadrul firmei Coldwell Banker Affiliates of Romania.

Dar cum în Bucureşti şi judeţul Ilfov numărul locuinţelor noi construite în fiecare an este de doar 5.000 – 7.000, acest gen de clienţi se uită şi către achiziţia unor apartamente vechi, dar situate în zone centrale sau semicentrale, precum Tine­retului, 13 Septembrie, Moşilor sau 1 Mai, în care preţurile apartamentelor cu trei camere costă chiar şi după cinci ani de criză între 70.000 şi 90.000 de euro, nefiind accesibile tuturor categoriilor sociale.

Consultanţii firmei Coldwell Banker, cel mai mare intermediar din piaţa rezidenţială locală, cu vânzări de peste 1.500 de locuinţe în 2013, mai spun că această categorie de cumpărători merge în una sau două vacanţe pe an în oraşe europene şi deţin maşini ale unor producători precum Volkswagen, Skoda sau Citroen, eficiente şi cu un raport preţ/calitate bun.

Segmentul high end în piaţa rezidenţială, cu o pondere de 7% în tranzacţiile cu locuinţe, este format din middle manageri cu venituri de peste 12.000 de lei pe familie, în timp ce în piaţa de lux pot fi incluşi antreprenorii şi managerii cu experienţă care au venituri lunare de peste 45.000 de lei şi urmăresc în special zona Primăverii – Dorobanţilor şi proiecte rezidenţiale noi precum Stefarii din Băneasa sau Alia Apartments din apropierea Arcului de Triumf.

 

Generaţia care umple mallurile

Doar în mallurile din Bucureşti intră zilnic peste 300.000 de persoane, atât tineri care caută să-şi umple timpul liber, cât şi clasa de mijloc, cei care cheltuie în jur de 1,5 miliarde de euro pe an în hipermarketurile, magazinele de mobilă, de electronice şi de îmbrăcăminte din centrele comerciale ale Capitalei.

În centrele de afaceri moderne din Bucureşti lucrează în prezent în jur de 200.000 de angajaţi în special ai companiilor multi­naţionale, iar malluri precum Promenada sau AFI Palace Cotroceni beneficiază din plin de vecinătatea clădirilor de birouri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO