SIAB

SIAB majoreaza vanzarile cu 10%, in timp ce importurile cresc cu 53%

SIAB majoreaza vanzarile cu 10%, in timp ce importurile cresc cu 53%

Click pentru imaginea intreaga

05.10.2007, 20:11 7

Ritmul de crestere al importurilor de autoturisme a inregistrat la nivelul primelor opt luni ale anului o usoara scadere, la 53,2%, in comparatie cu primele sapte luni, cand ritmul atingea nivelul de 53,3%, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA).
In perioada Salonului Auto de la Bucuresti, datorita evenimentului vanzarile de automobile ar putea creste cu pana la 10%, potrivit estimarilor lui Catalin Gavra, directorul general al Romcar, importatorul Ford pe piata locala.
Vanzarile de autovehicule noi (autoturisme si utilitare) au accelerat la nivelul primelor opt luni la aproape 26%, in comparatie cu 23,3% in perioada ianuarie-iulie. Valoarea este insa sub nivelul de 41,7% inregistrat in 2005, an in care importurile au marcat o crestere de 75,5%.
Numarul automobilelor autohtone comercializate a scazut cu 5% in primele opt luni, in comparatie cu 7,1% in primele sapte luni.
Dacia ramane in continuare pe prima pozitie din punctul de vedere al vanzarilor dupa opt luni, dar pierde 1,3% din cota de piata, scazand la 29%. La sfarsitul anului trecut Dacia detinea o cota de 36,3% din volumul total de autovehicule comercializate pe piata interna.
Opel urca patru pozitii in clasamentul celor mai bine vandute autovehicule. Vanzarile de autoturisme ale diviziei germane a General Motors s-au apreciat la 2.212 unitati in august, depasind cu aproape 100 de unitati pe cele ale Volkswagen.
Ford a inregistrat o crestere de aproape 60% in primele opt luni ale anului, in comparatie cu acelasi interval al anului trecut, in conditiile in care vanzarile din august au scazut cu 12,3% fata de iulie. Constructorul american a lansat in aceasta vara pe piata locala cea de-a treia generatie a lui Mondeo, care a avansat dupa primele doua luni de comercializare pe cea de-a doua pozitie in clasamentul segmentului mediu din august cu 327 de unitati comercializate, depasindu-le cu peste 100 pe cele ale modelului Toyota Avensis, detinatorul locului doi la nivelul primelor opt luni.
Toyota a urcat doua pozitii in clasamentul vanzarilor lunare in august, cu 1.184 de unitati ocupand locul zece. Cel mai bine vandut model al gamei este cel de clasa mica, Yaris. Toyota Prius, automobilul echipat cu sistem de propulsie hibrid benzina electric, a inregistrat vanzari de sase unitati in august, adica o treime din volumul total din primele opt luni.
"In primele opt luni vanzarile Ford pe piata locala au depasit pragul de 12.600 de unitati. Daca ritmul actual de crestere este mentinut, pana la sfarsitul anului vanzarile ar putea depasi 20.000 de unitati, in comparatie cu estimarile din ianuarie, de 17.000 de modele", a declarat Catalin Gavra, director general Romcar, reprezentantul Ford pe piata locala.
La nivelul lunii august vanzarile de autoturisme echipate cu motoare diesel au avansat la peste 45% din piata, in crestere cu 4% fata de luna precedenta, ceea ce determina o cota de piata a dieselurilor la 42,1% in primele opt luni.
La nivelul lunii august vanzarile de autoturisme echipate cu motoare diesel au avansat la peste 45% din piata, in crestere cu 4% fata de luna precedenta, ceea ce determina o cota de piata a dieselurilor la 42,1% in primele opt luni.
Ritmul de crestere al vanzarilor VW si Audi, Seat, Skoda si Porsche pe piata locala a accelerat la aproape 37% in primele opt luni, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul lansarilor de noi modele si al cresterii pietei.
Vanzarile Porsche Romania, importatorul pe piata locala al marcilor Volkswagen, Audi, Skoda, Seat si Porsche, s-au apreciat in primele opt luni cu 37,4%, la 37.296 de unitati, in comparatie cu acelasi interval din 2006, incetinind ritmul de aproape 40% inregistrat in intervalul ianuarie-iulie din acest an. Potrivit estimarilor ZF, valoarea totala a autoturismelor comercializate de catre Porsche Romania a depasit nivelul de 600 de milioane de euro in primele opt luni ale aceastui an si se estimeaza atingerea pragului de un miliard de euro pana la sfarsitul lui 2007 daca tendinta actuala de crestere continua, fiind primul importator care depaseste aceasta cifra.
Luna cu cele mai mari vanzari ramane iulie, cu 5.609 de unitati, care a fost si prima in care Porsche Romania a comercializat peste 5.000 de autovehicule lunar. In august vanzarile de 5.143 de unitati au scazut cu 8,3%, in timp ce fata de august 2006 acestea s-au apreciat cu 27,1%. Cea mai mare crestere luna-la-luna din acest an s-a inregistrat la nivelul lunii februarie, de 85,5% in comparatie cu aceeasi luna a anului trecut.
Cele mai mari vanzari din cadrul marcilor Grupului VW sunt detinute in continuare de Skoda, care reprezinta 41,6%, din total, cu 15.524 unitati, urmata de Volkswagen cu 38,4%.
Cea mai mare crestere continua sa fie inregistrata de automobilele sport marca Porsche, de 90,3%, la 99 de unitati, cel mai bine vandut model fiind SUV-ul Cayenne, cu 72 de unitati. La nivelul lunii august o crestere fata de lunile precedente a inregistrat-o modelul sport Cayman, ale carui vanzari au ajuns la cinci unitati, dintre care trei luna trecuta. Pretul unui Porsche Cayman porneste de la 53.567 euro, TVA inclus.
Vanzarile Volkswagen s-au apreciat in primele opt luni la 14.338 de unitati, in crestere cu 58,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cel mai bine vandut model al gamei se mentine Passat, cu 3.254 de unitati, in crestere cu aproape 30% fata de nivelul inregistrat in primele opt luni din 2006. Si la nivelul lunii august, Passat a ramas bestseller-ul gamei.
Cel de-al doilea model din clasament in luna august este noul Jetta, sedanul compact realizat pe platforma modelului Golf, cu 453 de unitati comercializate, in crestere cu peste 100% in comparatie cu luna precedenta. Eos, coupe-cabrioletul gamei lansat in vara anului trecut, a inregistrat in primele opt luni vanzari de 190 de unitati, dintre care 112 la nivelul perioadei mai-august, in crestere cu peste 100% in comparatie cu acelasi interval din 2006.
Audi a inregistrat vanzari de 1.834 de unitati in primele opt luni ale anului, in crestere cu peste 60% fata de acelasi interval al anului trecut, dintre care 271 la nivelul lunii august, cea de-a treia luna din acest an cu vanzari de peste 270 de modele.
Cel mai bine vandut model al gamei este in continuare A4, limuzina de segment mediu a constructorului german cu 501 unitati, care este la final de cariera.
Noul Audi A4 urmeaza a fi prezentat saptamana viitoare in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt si ulterior la cel organizat la Bucuresti in octombrie.
In luna august s-a livrat primul Audi S6 din acest an, versiunea sportiva a limuzinei de clasa mare a constructorului. Pretul unui S6 poate depasi 90.000 de euro, automobilul fiind echipat cu un motor pe benzina V10 de 435 CP, mai puternic decat cel care propulseaza supersportivul R8, si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,2 secunde.
Skoda a inregistrat cea mai mica rata de crestere, de 21,4% in primele opt luni, dar volumul vanzarilor de 15.524 de unitati reprezinta aproape jumatate din totalul vanzarilor Porsche Romania.
Seat a accelerat volumul vanzarilor pe piata locala la 3.259 de unitati, in crestere cu 32,3% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.


Cererea pentru Logan depaseste posibilitatile de productie

Aprecierea comenzilor la nivel international pentru modelul Logan a depasit in 2007 capacitatile de productie ale uzinei de la Mioveni, astfel incat in luna august situatia a culminat cu o rupere de stoc care a dus la intarzieri de peste 3 luni pana la livrarea pe pietele externe.

Pentru a reduce termenul de livrare sub doua luni in 2008, Automobile Dacia a inceput programul de extindere a capacitatilor de productie de la 235.000 la 350.000 de unitati pe an si va transfera o parte a fabricatiei de berline la fabrica Logan din Maroc.

Modelul care a cauzat ruptura de stoc la Automobile Dacia este Logan MCV, care este in acelasi timp si principalul model cerut la export si cel care va creste marja operationala a marcii si va ridica afacerile de la 1,5 miliarde de euro in 2006 la aproape 2 miliarde de euro in acest an.

Chiar daca Automobile Dacia a ajuns in aceasta saptamana la un nivel total al productiei de 500.000 de unitati pentru cele trei versiuni de caroserie ale modelului Logan, lansat la sfarsitul anului 2004, nivelul productiei a crescut in acest an cu 13%, in timp ce exporturile s-au apreciat cu 40% si au ajuns la aproape 70.000 de unitatI in primele opt luni.

In total, de la lansarea Logan in 2004, potrivit datelor Automobile Dacia, in cele sapte situri de productie care asambleaza modelul s-au fabricat mai mult de 700.000 de unitati, fabrica din Moscova fiind urmatoarea ca importanta dupa cea de la Mioveni. (Alexandru Anghel)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO