Proprietăţi

Ultimele tendinte: vopselele care absorb radiatiile electromagnetice sau caramida aparenta

14.06.2006, 00:00 212

Producatorii de materiale de constructii ataca puternic cu noi tehnologii segmentul finisajelor, unde consumul a crescut cu peste 10% in ultimii ani.

Vopsele pe baza de teflon, produse de gigantul american DuPont, sau cele care reduc cu aproape 100% radiatiile electromagnetice ori cofrajele din polistiren au intrat si pe piata romaneasca si se numara printre ultimele lansari de produse, care se vor parte a caselor in care stau romanii.

Jucatorii de pe pietele de vopsele, adezivi sau produse de izolare termica au introdus pe piata produse care erau in urma cu cativa ani testate deja cu succes pe pietele europene.

Piata de materiale de constructii va creste cu circa 10-15% in acest an, trend care va continua si in urmatorii cinci ani, potrivit jucatorilor de pe piata. Astfel, Henkel Bautechnick Romania, producatorul german de adezivi, a dezvoltat sub marca Thomsit o noua tehnologie de finisare a pardoselilor cu parchet masiv, care elimina problemele uzuale care apar in montarea pardoselilor, precum exfolierea parchetului dupa montaj, intretinerea dificila sau mirosul neplacut de la montajul cu produse neecologice, spun reprezentantii companiei.

Sistemul Thomsit pentru parchet masiv are o durata de viata mai mare decat produsele clasice si este mai rezistent la umiditate, cum se intampla in cazul unor inundatii.

"Noua tehnologie de placare cu parchet masiv a fost lansata initial in Cehia si Polonia, unde rezultatele au fost peste asteptari. In momentul de fata gama de produse pentru parchet Thomsit are ponderea cea mai mare pe piata din Cehia, cu o cota de piata de circa 35%. Suntem convinsi ca aceasta evolutie va fi extrapolata si in Romania, dat fiind faptul ca acest segment de piata este unul aproape neexplorat", spune Adrian Zamfirache, directorul tehnic al Henkel Bautechnick Romania.

Sistemul Thomsit presupune folosirea unor amorse cu rol de bariera impotriva umiditatii inainte de montarea propriu-zisa a parchetului, a unui adeziv poliuretanic cu intarire rapida si a unei game de lacuri ecologice pentru finisarea parchetului.

Compania Fabryo Corporation (fosta Guzu Chim) a incheiat un parteneriat pe cinci ani cu gigantul american DuPont, liderul mondial in productia de pigment alb pentru vopsele, hartie si plastic, in vederea extinderii portofoliului de produse cu o gama de vopsele pe baza de teflon, conform retetelor elaborate de cercetatorii DuPont si pentru folosirea de materie prima DuPont.

In urma acestui parteneriat vor fi lansate trei noi produse Fabryo pe baza de teflon, urmand ca in acest an sa fie vandute aproximativ 1.500 de tone din noua gama. Acesta este un proiect pilot pentru Europa de Est, care va stabili tendintele pe piata de vopsele din aceasta regiune.

Acest tip de vopsea are cel mai ridicat grad de lavabilitate pe segmentul vopselelor de interior, potrivit reprezentantilor Fabryo.

Fata de vopselele lavabile obisnuite, cea pe baza de teflon este rezistenta la pete, care ulterior pot fi inlaturate, fara sa afecteze stratul de vopsea de pe perete.

In plus, producatorul de lacuri si vopsele Daw Benta a introdus anul acesta pe piata vopseaua ElectroShield, care ecraneaza radiatiile electromagnetice, adica reduce cu peste 99,5% cantitatea de radiatii electromagnetice din incaperi. Este o vopsea-grund, de culoare neagra, care se aplica pe pereti in dormitoare, camera copiilor sau in oricare alte incaperi unde se doreste o protectie impotriva radiatiilor electromagnetice.

Daw Benta a introdus pe piata anul acesta si placarile cu caramida aparenta, care reduc costurile energetice ale unei locuinte datorita gradului ridicat de izolatie termica.

Placile de caramida aparenta Meldorfer sunt plate - cu o grosime de doar 4 - 6 mm si sunt utilizate la ancadramentele de fereastra, socluri sau nise - suprafete sensibile care necesita o protectie sporita impotriva intemperiilor.

Oportunitatile existente pe piata izolatiilor au determinat si alti investitori autohtoni sa se lanseze pe acest domeniu.

Compania Amvic a investit anul trecut aproximativ 2 milioane de euro pentru a incepe in luna octombrie productia de polistiren pentru izolatii si cofraje termoizolante pentru constructii, la obtinerea carora sunt utilizate placi de polistiren.

In 2005, vanzarile s-au cifrat la 200.000 de euro, iar productia realizata a fost de 11.000 de bucati de cofraje.

Piata autohtona a cofrajelor este aproape inexistenta din punctul nostru de vedere. Sunt cateva firme in Romania care importa acest sistem de constructie, potrivit reprezentantilor Amvic.

Majoritatea companiilor de pe acest segment produc izolatii din polistiren pentru constructii, dar pe segmentul de cofraje oferta este foarte saraca. Planurile de dezvoltare vizate de conducerea companiei pentru urmatorii ani sunt orientate inspre extinderea capacitatilor de productie si a bazei logistice si vor ajunge la aproximativ 9 milioane de euro.

Potrivit reprezentantilor Amvic, in alte tari acest sistem a ajuns sa atinga nivelul de 25% din totalul pietei materialelor de constructii. Interesul din partea constructorilor este din ce in ce mai mare, iar asta deorece acest tip de cofraje reduce perioada de lucru si sunt mai ieftine decat cele construite in sistem clasic.

Predarea la cheie a unei case de marime medie, construita folosind cofraje din polistiren, se face in maximum doua luni, potrivit unui studiu Amvic.

Pe langa producatorii de finisaje, si producatorii de materiale de constructii voluminoase au lansat produse noi.

Holcim, unul dintre principalii producatori de ciment de pe piata locala, a dezvoltat anul acesta un liant aditivat pentru zidarie si tencuiala, care este aplicabil pe diferite suporturi de zidarie - caramizi, beton sau BCA.

Liantul Tenco usureaza munca meseriasilor, deoarece nu necesita adaugarea de var pentru realizarea mortarelor de zidarie si tencuiala.

Tenco poate fi manipulat si transportat cu usurinta, fiind disponibil in saci de 25 de kilograme. Datorita ambalajului, care cuprinde si o folie de plastic, termenul de valabilitate al liantului este de 90 de zile, fata de 60 de zile cat este cel al unui liant ambalat in mod traditional, potrivit reprezentantilor Holcim.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO