Proprietăţi

Mall-urile din România au nevoie de modernizări evaluate la 200 de milioane de euro

Mall-urile din România au nevoie de modernizări...

Autor: Cristina Cuncea

29.04.2014, 13:24 729

Reprezentanţii companiei apreciază că cel puţin 500.000 metri pătraţi din centrele comerciale existente necesită operaţiuni de adaptare la condiţiile şi tendinţele de piaţă. Aceştia estimează că investiţiile în aceste lucrări ajung până la 500 euro/mp, astfel că nivelul costurilor pentru modernizarea mall-urilor existente se ridică la peste 200 milioane de euro. Din totalul lucrărilor, reconversiile şi extinderile pentru îmbunătăţirea mixului de chiriaşi reprezintă 40% din valoarea investiţiilor necesare unui centru comercial.

"Face-lift-ul interior şi exterior face în general parte din ciclul normal de viaţă al mall-urilor în orice piaţă. Însă centrele comerciale existente din România trebuie să facă mai mult şi să investească în modificări funcţionale care să îmbunătăţească mixul de chiriaşi pentru a capitaliza oportunităţile şi tendinţele consumatorilor sau pur şi simplu pentru a supravieţui", a declarat, într-un comunicat, Tudor Popp, managing partener Immpuls Real Estate Solutions.

El consideră că facilităţile de entertainment şi petrecere a timpului liber sunt elementele cheie ale mall-ul, astfel că în perioada următoare zonele de restaurante vor fi completate cu alte tipuri de spaţii pentru petrecerea timpului liber.

"Concomitent, proprietarii de mall-uri trebuie să valorifice piaţa de cinema, care, deşi în creştere cu 14% anul trecut, are încă o rată de penetrare scăzută de 0,45, în comparaţie cu alte pieţe, unde raportul dintre bilelete vândute şi populaţia totală este de 0,9 (Polonia), 1,1 (Cehia), 1,8 (Austria) şi 3 (Franta)", a arătat Popp.

Proiectele de modernizare includ operaţiuni de face-lift (îmbunătăţirea esteticii prin materiale şi design - care necesită în medie 30% din investiţiile totale), reconversii funcţionale şi extinderi (cu o pondere de 40% din costuri), precum şi upgrade tehnic, pentru a respecta cerinţele retailerilor internaţionali sau nevoia de eficientizare a costurilor (îmbunătăţiri care reprezintă aproximativ30% din investiţiile de modernizare).

Immpuls a fost fondată în 2006, cu acţionariat român şi german, şi este parte din Luxemburger Team Group, o echipă internaţională multidisciplinară formată din arhitecţi, ingineri si economişti, care a derulat proiecte majore de dezvoltare sau reabilitare în Europa şi în România (Petrom City, Millennium Tower, Fraport, Iris Mall).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO