Profesii

Vorbitorii de limbi străine sunt cei mai căutaţi candidaţi la târgurile de joburi

Vorbitorii de limbi străine sunt cei mai căutaţi...

Autor: Mihaela Pascari

28.03.2016, 00:03 863

Dezvoltarea accelerată a centrelor de servicii suport din România în ultimii ani a condus la crearea de numeroase oportunităţi de carieră pentru tinerii care vorbesc limbi străine, acesta fiind profilul căutat de mulţi dintre angajatorii care au participat la cel mai recent târg de joburi din Capitală.

„Ne orientăm către candidaţii cu studii universitare, vorbitori de limbi străine, germana reprezintă un avantaj, cu expunere internaţională şi activităţi extracuriculare. La standul nostru pe parcursul celor două zile de eveniment au reuşit să depună CV-ul circa 1.500 de candidaţi pentru una dintre poziţiile deschise în cele trei domenii de activitate ale companiei – vânzări, logistică şi sediul central“, a spus Estera Anghelescu, director de dezvoltare personal în cadrul Kaufland România, cel mai mare jucător din comerţul local. Ea a fost prezentă la finalul săptămânii trecute în cadrul târgului de joburi Angajatori de Top din Bucureşti.

Şi furnizorul canadian de servicii de outsourcing Telus, care are în plan să ajungă la 1.000 de angajaţi în România anul acesta, a venit la târgul de joburi cu o ofertă de 260 de poziţii pentru vorbitorii de limbă engleză şi de limbi nordice.

„Candidaţii sunt foarte buni, am văzut foarte mulţi candidaţi care s-au pliat pe profilurile pe care le avem. Nu am avut candidaţi care să vină direct cu aşteptările salariale, dar şi pe partea de joburi au fost foarte deschişi“, a spus Ligia Badea, HR Manager în cadrul Telus International Europe.

O altă companie care caută vorbitori de limbi străine este DB Schenker SSC, centrul de servicii al companiei de transport şi logistică Deutsche Bahn, care deserveşte de la Bucureşti clienţii europeni ai grupului.

„Anul acesta avem poziţii puţin mai dificil de ocupat faţă de anul trecut pentru că ne-am extins  activitatea în ţările nordice şi, din păcate, în România cunoscătorii de limbi nordice sunt puţini. Găsim greu vorbitori de limbi străine precum cea norvegiană, finlandeză, daneză, germană sau italiană. Am fost surprinşi şi că nu sunt atât de mulţi tineri care să cunoască limba italiană, deşi pare o limbă uşoară“, a spus Alina Potolea, manager comunicare în cadrul DB Schenker SSC.

La rândul său, şi compania franceză Schneider Electric, cu activităţi în domeniul echipamentelor destinate sectorului energetic, a venit la târgul de joburi cu 17 oferte pentru vorbitori de limbi străine.

Pe de altă parte, tinerii absolvenţi de facultate aflaţi în căutarea unui loc de muncă spun că sunt mai atenţi decât în trecut atunci când aplică pentru un job.

“Am terminat două facultăţi economice şi sunt la master, am experienţă în vânzări şi în consultanţă, aşa că voi accepta un job numai dacă oferta va porni de la 1.900 de lei net pe lună. Iar dacă va fi şi pe unul dintre domeniile în care am experienţă aş vrea să pornesc de la 2.300 de lei pe lună”, a spus Cătălin.

De altfel, organizatorii evenimentului spun că tinerii sunt mai informaţi privind oportunităţile de carieră şi vin mai pregătiţi la astfel de evenimente.

“Am făcut clasificarea vizitatorilor în funcţie de obiectivele cu care vin la eveniment. Observatorii sunt cei care vin la eveniment însă nu au în plan să îşi găsească un loc de muncă, ci doar să vadă ce companii sunt prezente la târg. Mai sunt şi cei care îşi planifică să intre la un moment dat pe piaţa muncii şi vin cu scopul de a se informa. Cei mai hotărâţi sunt <hunterii>, cei vin cu tema făcută  şi au şansele cele mai mari de a obţine o poziţie dorită”, a spus Delia Moreanu, director de comunicare în cadrul Catalyst Solutions, compania cu activităţi în domeniul resurselor umane şi organizatoare a târgului de joburi. La eveniment, care a avut circa 14.000 de vizitatori în două zile, au fost scoase la concurs 5.000 de posturi.

 
 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO